Куриерската компания Спиди изпраща добра година въпреки високата конкунреция. Причината за добрите финасови резултати не на последно място са в свиването на разходите.
Дружеството отчита ръст на нетната печалба от 19% за минaлата година след значително ограничаване на разходите, показва консолидираният отчет на дружеството за послендото тримесечие, разпространен чрез БФБ - София.
Деветте месеца на 2017 отбелязаха значителни промени в динамика през отделните тримесечия – с високи ръстове на приходите първото полугодие и увеличение на рентабилността през втората половина на годината.
През последните три месеца на миналата година компанията повиши вниманието върху управлението на разходите. В резултат, печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) нарасна на годишна база с 14,2% на неконсолидирана и 15,7% на консолидирана база. След спадовете през първото полугодие, стойността на EBITDA обърна негативния тренд и само за последното тримесечие EBITDA нарасна с 54,7% на неконсолидирана и 44% на консолидирана база. За цялата година, увеличението на нетната печалба е още по-значително – 18,1% на неконсолидирана и 19,4% на консолидирана база.
Темповете на ръст на приходите се забавят през текущата година на всички пазари и сегменти, като Румъния запазва по-висок ръст спрямо местния пазар. Куриерските услуги се увеличават с 8,7% на индивидуална база и със 7,3% на консолидирана база. Забавянето на ръстовете се дължи, както на увеличените цени (основно в Румъния), така и на прекратяването на договорите с клиенти, които компанията е обслужвала при незадоволителна рентабилност.
Значително отражение върху приходите оказаха и силно понижената икономическа активност през летните месеци, по-силно отразена в България.
През последните три месеца на годината приходите на дъщерната компания ДПД Румъния реализират спад, в резултат на стартиралата през ноември подмяна на оперативната софтуерна система на дружеството. Новата система беше въведена успешно в рамките на два месеца, но през преходния период необходимостта клиентите да се интегрират отново с оперативната система на ДПД Румъния породи проблеми при подаване на заявките и автоматизацията на процесите и създаде неудобства на клиентите, което доведе до отлив на пратки през този период.
След силния ръст в началото на годината, Спиди АД значително ограничи своите разходи. За цялата 2017 г. разходите за материали и външни услуги са с минимално увеличени, като за последните три месеца на 2017 е постигнато значително понижение от 13,3% на разходите за материали (основно в Спиди АД) и 16,4% на разходите за външни услуги (в ДПД Румъния).
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.