Книжата на СОФАРМА АД бяха избрани от екипа на Investor.bg за победител в тазседмичното издание на рубриката "Акция на седмицата".
Книжата на фармацевтичното дружество са лидер по спад и по брой сделки сред компаниите в SOFIX, както и на второ място по оборот.
За седмицата акциите записаха спад в цената от 9,15% до 3,088 лв. за ценна книга. Беше отчетена и цена от 3 лв., която е най-ниската от юни 2013 г. Спадът за последните 12 месеца е с 30,75% до пазарна капитализация от 407,6 млн. лв.
Книжата на Софарма АД станаха и първи по брой сделки сред компаниите от SOFIX - 48, както и втори по оборот сред 15-те компании в SOFIX със седмична търговия за 224 хил. лв.
Софарма АД отчете консолидирана печалба от 15 млн. лв. за 2014 г. спрямо такава за 29,5 млн. лв. за 2013 г., показа отчетът на дружеството, публикуван чрез БФБ-София.
От една страна печалбата само на дъщерното Софарма Трейдинг АД за 2014 г. е 13,1 млн. лв., от които 71,89% би трябвало да са дял на Софарма АД, или 9,4 млн. лв. Това е повече от половината печалба на Софарма АД и означава, че Софарма Трейдинг АД формира по-голямата част от печалбата на холдинга.
Причината за нарастването на дела на Софарма Трейдинг АД в печалбата на Софарма АД са натрупаните отрицателни разлики от промяна на валутните курсове за 17,4 млн. лв. от Софарма АД през 2014 г. спрямо нетно само 2,4 млн. лв. през 2013 г.
Прави впечатление и че консолидираната печалба на Софарма АД (около 15 млн. лв.) е с около 10 млн. лв. по-ниска от неконсолидираната, която е 25 млн. лв. Следователно дружествата извън компанията майка отчитат 10 млн. лв. загуба, а като се отчете фактът, че само от Софарма трейдинг АД идва консолидирана печалба от 9,4 млн. лв., останалите дъщерни компании на Софарма АД би трябвало да губят около 20 млн. лв. Вероятно част от тези 20 млн. лв. са 17-те млн. лв. загуба от курсови разлики.
Консолидираните продажби на Софарма АД се увеличават с 11% на годишна база до 855 млн. лв. за 2014 г. Основната част от тези продажби се падат на Софарма Трейдинг АД, или 581,5 млн. лв., при повишение с 14% на годишна база.
През февруари 2015 г. Софарма АД е реализирало спад в продажбите си с 16% спрямо същия месец на предходната година, дължащ се на спад в продажбите за износ с 28%, докато продажбите за вътрешен пазар нарастват с 14%, съобщи дружеството чрез БФБ.
През февруари руският пазар възстанови нормалния си темп на продажби, съответстващи на този период от годината. Ситуацията в Украйна все още налага ограничение на износа за този пазар, посочват от фармацевтичната компания.
* Текстът има аналитичен характер и не представлява препоръка за вземането на инвестиционно решение!
Свързани компании: