IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Открита бе новата поточна линия в завода на Корадо България в Стражица

Инвестицията е за 3 млн. евро и представлява първи етап от мащабната инвестиционна програма

09:21 | 14.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Корадо България АД</em></p>

Снимка: Корадо България АД

Новата поточна линия в завода на Корадо България в Стражица бе открита официално. Инвестицията е за 3 млн. евро и представлява първи етап от мащабната инвестиционна програма на предприятието на стойност 25 млн. лева.

Изпълнителният директор на Корадо Груп Войтех Чамек и световноизвестната българска лекоатлетка Ивет Лалова дадоха старта на новата линия. Тя ще заработи на пълна мощност още през януари 2015 г. и благодарение на нея производственият капацитет на Корадо България ще се увеличи с още 650 000 радиатори. Така годишният капацитет на компанията ще достигне 1,15 милиона единици.

На церемонията по откриването присъстваха представители на мениджърския екип на Корадо Груп и Корадо  България, кметът на гр. Стражица Детелина Борисова, изпълнителният директор на Националната агенция за насърчаване на търговията на Чешката република Мартина Парикова, партньори на Корадо България, представители на икономическите и бизнес среди от региона. 

"100 метра  е един дълъг път, на края  на който е успехът. За мен  това е целият ми живот досега, в който сбъднах моята и на моето семейство мечта. Намерих и съпруга си", заяви по време на откриването Ивет Лалова и пожела новата поточна линия в завода, която е дълга точно 100 метра, да доведе до по-нататъшното развитие и успех на предприятието.

На пресконференция за медиите преди това изпълнителният директор на Корадо Груп Войтех Чамек увери, че инвестиционната програма на компанията  ще продължи да се развива и през следващите 2 години, тъй като целта й е да продължи технологичното си развитие, разширяването на производството, както и стабилното си присъствие на традиционни и нови пазари.

Финансовите резултати на Корадо Груп за първите девет месеца на годината показват стабилен растеж. Положителна е тенденцията и за Корадо България, като дружеството отбелязва растеж в нетните си приходи с над 11%.

Освен че ще разшири значително продуктовата гама на завода, втората поточна линия ще отвори възможност и за увеличаване на заетостта в предприятието с 11 на сто. В момента Корадо България дава работа на 185 специалисти и работници.

Последната инвестиция в завода в Стражица е част от дългосрочната стратегия на Корадо Груп в три основни направления: производство на традиционни и луксозни продукти, както и на енергоспестяващи радиатори, с което ще бъде даден отговор на промените в европейското законодателство за защита и опазване на околната среда.

За финансирането на част от инвестиционната програма по-рано тази година КОРАДО България взе решение за увеличаване на капитала си чрез БФБ. Преди броени дни започна записването на правата за увеличение на капитала. Десислава Тошева, старши експерт от Райфайзенбанк България, посредник по сделката, представи графика по емитирането и търговията с нови акции както подчерта, че успешното му изпълнение ще доведе до увеличение на капитала с до 8 млн. лева. Останалите 17 млн. лв., необходими за изпълнението на цялостната инвестиционна програма, ще дойдат от собствените ресурси на компанията, поясни Чамек. Корадо Груп и Корадо България показаха как в тежки времена може да се постига ръст на производството и печалбата, коментира още Десислава Тошева.

Корадо България постигна 13,4 на сто ръст в производството и 11,8 на сто ръст на печалбата през първите 9 месеца на 2014 г. спрямо същия период на 2013 г.  До края на 2014 г. Корадо Груп http://www.korado.bg/ очаква 5 на сто ръст на печалбата на годишна база. Всички тези резултати са впечатляващи, тъй като са постигнати на фона на неблагоприятни фактори като тежката криза в Украйна, например. С активната си маркетингова стратегия Корадо Груп успя да стъпи на нови пазари и да преодолее спада в Украйна. Компанията присъства активно в Русия, Полша, страните от Бенелюкс,  Франция, Тунис, Алжир, Мароко, както и на пазари от Австралия до Чили.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:08 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още