IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Изобилие от консолидирани отчети в последната борсова сесия за месеца

По-вероятната посока на БФБ е нагоре, като доста акции се върнаха на атрактивни нива, а по други липсва предлагане, смята Явор Спасов от БенчМарк Финанс

18:21 | 30.05.14 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Изобилие от консолидирани отчети в последната борсова сесия за месеца

Водещият индекс на БФБ – SOFIX, се повиши с 1,4% в петъчната сесия до 605,22 пункта, като за последно бе затворил над нивото от 600 на 9 май (604,11). Ръстът за седмицата е 2,4%, а за месеца – 0,5%. От началото на годината индексът е нараснал с 23%.

Индексът на най-ликвидните компании BGBX40 се понижи с 1,8% за месеца (+1% днес) до 119,91 пункта, равнопретегленият BGTR30 отстъпи с 0,7% (+0,6% днес) до 440,21 пункта, а индексът на дружествата със специална инвестиционна цел BGREIT прибави 0,1% (-0,2% днес) до 97,83 пункта.

„Дневните обороти са на санитарния минимум. Изборите не се оказаха повод нито за покупки, нито за продажби. Може би това е естествено състояние на пазара, в което инвеститорите свикват с новите по-високи нива – да не забравяме сериозния ръст от началото на годината. По време на продължаващата вече 3 месеца консолидация апетитът към риск в световен мащаб продължи да нараства, което създава догонващ потенциал пред БФБ. Излязоха и някои оптимистични макро данни, което ме кара да си мисля, че по-вероятната посока на следващото оживление ще бъде нагоре. Доста акции се върнаха на атрактивни нива, а по други очевидно липсва предлагане, така че евентуална нова вълна на оптимизъм би могла да предизвика бързи движения“, коментира за Investor.bg Явор Спасов*, мениджър Бизнес развитие в БенчМарк Финанс.

Търговията с акции на борсата днес възлезе на 1,879 млн. лв., като с оборот над 100 хил. бяха Параходство БРП (-3,3%) – 790 хил., Юрий Гагарин (+3,7%) – 312 хил., Софарма (+2,8%) – 191 хил. и ЦКБ Риъл Истейт Фонд АДСИЦ (0%) – 103 хил.

Консолидираната печалба на Параходство Българско речно плаване за тримесечието спада 3,5 пъти до 234 хил. лв., като приходите от продажби се понижават със 17% до 5,726 млн. лв.

Нетната консолидирана печалба на Софарма за тримесечието спада с 29% заради отрицателни курсови разлики по заеми в чужда валута, но печалбата преди лихви, данъци, амортизации и обезценки (EBITDA) се покачва с 5,5% до 28,634 млн. лв.

На регулиран пазар днес се търгуваха общо 59 емисии акции, като съотношението печеливши/губещи бе 28/24, а при 7 позиции нямаше промяна.

От дружествата с оборот над 5 хил. лв. с най-голям ръст са акциите на Петрол (+4,2%) и М+С Хидравлик (+3,9%), а с най-силен спад са книжата на Свилоза (-8,7%).

Консолидираната загуба на Петрол през първото тримесечие намалява след спад на отрицателните курсови разлики. Брутната печалба се увеличава с 3,421 млн. лв. до 15,730 млн. лв. 

Акциите на Индустриален Холдинг България се повишиха с 1,8%. Холдингът отчете консолидирана загуба от 1,5 млн. лв. за първото тримесечие. Приходите от продажби за периода се понижават с 13% на годишна база до 20 млн. лв.

Книжата на Стара планина холд скочиха с 5,8%, макар и при оборот от само 3,5 хил. Холдингът отчете 44% ръст на консолидираната печалба за първото тримесечие, като очаква продажбите му за полугодието да се повишат с 5% на годишна база.

Акциите на Фазерлес отстъпиха с 0,5%. Общото събрание на дружеството ще гласува за увеличение на капитала със собствени средства от 515 000 акции на 10 300 000 акции или 20 пъти, за сметка на неразпределената печалба от минали години и други резерви.

Днес нямаше сделки с Велде България. Мажоритарят Велде, Австрия е внесъл коригирано търгово предложение към останалите акционери на бившето Лесопласт при цена от 28,42 лв. за акция. Последната сделка на БФБ с Велде е от 14 май при 23,80 лв. за акция.

Акциите на със Синергон отстъпиха с 0,7%. Холдингът обяви, че е свил загубата си за тримесечието с близо милион до 2,928 млн. лв., като приходите от продажби са се покачили с 6,4% до 73,696 млн. лв.

Книжата на Албена Инвест спаднаха с 4,9%. Холдингът отчете консолидирана нетна загуба от 99 хил. лв. за първото тримесечие, след печалба от 22 хил. преди година, като приходите от продажби се понижават с 10% на годишна база до 806 хил. лв.

Акциите на Трейс Груп отстъпиха с 0,1%. Консолидираната нетна загуба на холдинга за първото тримесечие се свива до 191 хил. лв., спрямо 2,738 млн. лв. преди година. Нетните приходи от продажби за периода скачат 2,9 пъти на годишна база до 57,231 млн. лв., като 54,752 млн. лв. от тях са от СМР услуги (при 18,819 млн. лв. преди година).

Книжата на Агрия Груп се понижиха с 1,1%. Консолидираната печалба на компанията за тримесечието спада с близо 25% на годишна база до 1,741 млн. лв., като приходите от продажби се свиват с 38% до 15,689 млн. лв.

Акциите на Химимпорт се покачиха с 1,4%. Компанията отчете понижение на консолидираната нетна печалба през първото тримесечие с 10% на годишна база до 25,913 млн. лв., докато нетните приходи от продажби се повишават с 5% до 122,202 млн. лв.

Нямаше сделки с АлбенаКонсолидираният отчет на курорта показа традиционна нетна загуба за първото тримесечие, която се покачва 4% на годишна база до 5,159 млн. лв. Приходите от продажби отстъпват с 2% до 4,150 млн. лв.

Акциите на 
Българска холдингова компания спаднаха с 5,8%. Холдингът стопява консолидираната си загуба за тримесечието до 176 хил. лв. от 1,138 млн. лв. преди година, като продажбите се понижават 6,1% до 2,427 млн. лв.

Книжата на 
Топливо се понижиха с 2,1%. Дружеството е увеличило загубата си за първото тримесечие до 1,453 млн. лв. от 606 хил. лв. преди година, въпреки че приходите от продажби се повишават с 8,4% до 58,534 млн. лв.

Акциите на 
Холдинг Варна прибавиха 0,6%. Консолидираната загуба на холдинга през първото тримесечие намалява до 2,032 млн. лв. от 2,602 млн. лв. преди година, като приходите от продажби се повишават с 8,7% на годишна база до 8,830 млн. лв.

* Мнението има аналитичен характер и не е препоръка за покупка или продажба на финансови инструменти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:43 | 02.06.14 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 0
Tigerman
преди 10 години
За всички любители на стратегиите за растеж:Най-общо казано компаниите се развиват в три направления:Направление 1: съществуващ пазарен растеж Веднъж след като е установила своите пазарни позиции, фирмата може да расте като увеличава съществуващия си пазарен дял чрез конкурентна цена и други източници на конкурентни преимуществаНаправление 2:пазарен растеж движен от нови клиенти- Бизнесът расте чрез спомагането за създаването на нови клиенти на съществуващите вече бизнес линии.Направление 3:растеж движен от нови продукти и услуги Това се случва когато компанията създава нови пазари чрез предлагането на иновативни продукти, услуги или бизнес модели.Краткосрочното вникване в нагласите на клиентите постепенно става нещо нормално за организациите и впоследствие фокуса се премества върху предвижданията с цел да се добие по-ясен поглед върху възникващите възможности. Много компании следят за ранни сигнали на пазара за да добият представа какво ще се случи на някакъв следващ етап. Балансирането на дейностите насочени към дългосрочните перспективи на компанията със развитието на краткосрочен капацитет и иновационни програми, е това, което доста често вече става център на стратегията за растеж.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
Tigerman
преди 10 години
За всички любители на стратегиите за растеж:Най-общо казано компаниите се развиват в три направления:Направление 1: съществуващ пазарен растеж Веднъж след като е установила своите пазарни позиции, фирмата може да расте като увеличава съществуващия си пазарен дял чрез конкурентна цена и други източници на конкурентни преимуществаНаправление 2:пазарен растеж движен от нови клиенти- Бизнесът расте чрез спомагането за създаването на нови клиенти на съществуващите вече бизнес линии.Направление 3:растеж движен от нови продукти и услуги Това се случва когато компанията създава нови пазари чрез предлагането на иновативни продукти, услуги или бизнес модели.Краткосрочното вникване в нагласите на клиентите постепенно става нещо нормално за организациите и впоследствие фокуса се премества върху предвижданията с цел да се добие по-ясен поглед върху възникващите възможности. Много компании следят за ранни сигнали на пазара за да добият представа какво ще се случи на някакъв следващ етап. Балансирането на дейностите насочени към дългосрочните перспективи на компанията със развитието на краткосрочен капацитет и иновационни програми, е това, което доста често вече става център на стратегията за растеж.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още