Първата разлика е в начина на влизане в българските дружества, посочва анализаторът на Елана Цветослав Цачев
Свикнали сме в икономическите новини да се акцентира върху инвестицията на някоя голяма чуждестранна компания при навлизането й в България. Инвестициите на „зелено“ се отразяват и от правителствени лица с неприкрита гордост, че страната ни е успяла да пребори конкуренцията на съседните ни страни, пише Цветослав Цачев, ръководител на отдел Анализи в ИП Елана Трейдинг АД, в блога на посредника.
Интересна новина за българския бизнес и за инвеститорите
В случая с последните новини от куриерската компания Спиди
Свързани компании:
има двоен повод за гордост –
българска компания поема дейността на чуждестранен лидер у нас и в Румъния. Позициите на Спиди в България са безспорни и публичната компания има стремежи да увеличи присъствието си в северната ни съседка.
Покупката на поделенията на GeoPost в България и Румъния не са просто разрастване на дейността. Това е стратегическо партньорство между Спиди и GeoPost, която е дъщерно дружество на френската La Post Group, и се занимава с международния куриерски бизнес на групата. Френската група оперира в 40 европейски страни и е втората по големина в Европа с приходи от 4,39 млрд. евро през 2013 г. Финансирането на покупката на двете компании на стойност 30 млн. лв. ще се осъществи чрез инвестиционен заем и увеличение на капитала. Последното предизвиква повече интерес сред инвеститорите, защото трябва да се осъществи през фондовата борса.
В същото време е оповестено и стратегическото партньорство между GeoPost и Спиди. Българската компания ще има достъп до сухопътната мрежа на DPD в цяла Европа, а GeoPost ще може да придобие до 25% от капитала на Спиди като стратегически инвеститор. Това означава, че увеличението на капитала ще предостави възможност за покупка на този дял, осъществявайки на практика сливане между компаниите.