Приватизацията на електроразпределителните дружества е на финалната права. Дотук изненади почти нямаше. Добри новини за капиталовия пазар също трудно може да се намерят, но дружествата привлякоха пари към борсата и събудиха интереса от страната и чужбина, пише Цветослав Цачев, ръководител на отдел Анализи в ИП Елана Трейдинг в блога на посредника.
ЧЕЗ трябва да сложи точка на борсовата продажба на държавни активи. Двете му компании обслужват най-много клиенти в България, а продажбите им са значително повече от приходите на останалите дружества. Приватизацията започва на 29-ти и вероятността да протече по познатия начин е голяма. Тоест, с няколко големи поръчки за покупка да бъдат акумулирани основните количества и на практика предлагането да приключи.
Приватизацията на ЧЕЗ става при познатите съкратени срокове. Дружествата обаче имат предимството да покажат финансовите си резултати от третото тримесечие и да коментират ефектите от промяната в регулаторната политика, която засегна значително отношенията с производителите на енергия от възобновяеми източници.
Финансовите резултати на ЧЕЗ Електро България и ЧЕЗ Разпределение България се промениха значително спрямо тенденциите през последните три години. Вероятно подобен ефект ще има и при дружествата на Енерго-Про. Интересното е, че резултатите към края на деветмесечието направиха по-привлекателните книжа на ЧЕЗ Разпределение още по-атрактивни. А акциите на ЧЕЗ Електро, които едва ли ще привлекат широк интерес сред пазара, са в сянката на голяма загуба.
Местните инвеститори вероятно ще се насочат предимно към ЧЕЗ Разпределение и заради по-ниската минимална цена в номинално изражение, позволяваща им да вземат акции на стойност до 5000 лв. и да избегнат тежката административна процедура със заверки в НАП на подаваните декларации.
Финансовите резултати на компаниите показват силно нарастване на приходите при ЧЕЗ Разпределение с 26% от началото на годината, докато ЧЕЗ Електро отчита 8,7% повишение. Ръстът на приходите идва и с увеличаване на плащанията към НЕК, като ЧЕЗ Разпределение има 100 млн. лв. повече разходи в тази категория през 2011 г. спрямо предходната година.
преди 12 години За кого бие камбаната на аукциона? Това е основният въпрос, тъй като начинът на организирането му е повече от тенденциозен. Необичайно бързо одобрение на документите от ЦД, определяне на минималната цена в последния момент, оставянето и умишлено висока, за да затрудни дребните спекуланти?... Дори анализът на Елана излиза в края на петъчния работен ден и работната седмица?... И едно неприкрито насочване на интереса предимно към Разпределение, а не към Електро?... Много въпроси за непосветените, което идва недвусмислено да покаже, че този аукцион не е за всеки, а само за разполагащите с вътрешна информация! отговор Сигнализирай за неуместен коментар