IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Трейс Груп очаква да стопи загубата си до края на годината

По-голямата част от договорите бяха подписани през последните два месеца и цялата структура е оптимално натоварена, коментира главният изпълнителен директор

17:34 | 12.10.12 г. 1
Автор - снимка
Редактор
Трейс Груп очаква да стопи загубата си до края на годината

"Загубата на Трейс груп холд ще бъде стопена до края на годината, това сочат финансовите данни към 31 август 2012 г. Минусовият резултат е намалял на 2,2 млн. лева. По-голямата част от договорите бяха подписани през последните два месеца и цялата структура е оптимално натоварена", е казал инж. Цветан Цонев, главен изпълнителен директор на Трейс по време на среща с инвеститорите, проведена на 10 октомври 2012 г.

Консолидираната загуба за полугодието е 3,7 млн. лв., спрямо печалба от 2,8 млн. лв. година по-рано.

По време на срещата главният изпълнителен директор Цонев е съобщил, че към момента холдингът работи по 15 големи обекта. Очаква се да бъдат подписани още осем договора след спечелени тръжни процедури.

Инж. Цонев е коментирал причините за загубата на консолидирана база към 30.06.2012 г., като е напомнил, че тя се дължи на повишените цени на битума и горивата при реализацията на Лот 2 от автомагистрала Тракия. На въпрос на инвеститор какво е предприето за минимизиране на валутния риск, той е отговорил, че според последните промени в тръжните процедури този риск вече е изцяло за сметка на възложителя, а не на изпълнителя, както беше в договора за Лот 2 на АМ Тракия.

„Ние направихме своя анализ. Днес, когато АМ Тракия е открита, ние смятаме, че това е най-добрият обществен обект в България. Това е инвестиция в доброто ни име”, коментира проф. Николай Михайлов, мажоритарен собственик на дружеството.

Като мярка за оптимизиране на разходите през последните две години е извършена оптимизация на дружествата - намалени са разходите за издръжка и разходите за персонал. Променена е и структурата на управление на фирмите, което води до подобряване на ефективността на работа и мотивиране на мениджърските екипи, са заявили от Трейс.

"Въпреки кризата, продължаваме да инвестираме  в развитие на кадрите и модерно оборудване. В края на август, за реализацията на проекта по рехабилитацията на ж.п. линията Пловдив – Бургас, е закупена най-новата технология в Европа за полагане на железен път – S 2PV, която е произведена от френската фирма Жисмар.

Продължават усилията на „Трейс Груп Холд” АД за излизане на външния пазар. Очакваме до края на годината да бъдем поканени за подписване на договор за строителство на магистрален участък в Република Сърбия. Предстоят следващи преговори с Емирство Катар за участие на компанията в големи обществени проекти. Подписани бяха споразумения за сътрудничество с признати международни финансови институции и стратегически партньори за инвестиране в значими инфраструктурни проекти у нас и в чужбина", са казали от Трейс.

„Ще продължим обратното изкупуване на собствени акции докато смятаме, че цената на акцията ни е подценена”, съобщи мажоритарният собственик проф. Николай Михайлов. „Като европейска компания, ние предвиждаме най-успелите си мениджъри да получават като бонус акции в Трейс Груп Холд АД.”

На въпрос на инвеститорите какъв е размерът на капиталовите разходи, инж. Цонев заяви, че няма да са значителни. В момента Трейс разполага с над 150 модерни строителни машини със 100 нови собствени товарни автомобили, няколко десетки бази за производство на инертни материали и асфалтови смеси. Стремим се да бъдат натоварени оптимално, за да гарантираме рентабилността на строителството, е отговорил Цонев.

Свързани компании:

Трейс Груп Холд АД(T57)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още