IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Софарма с 4,6% спад на консолидираната печалба за 2011 г. до 39 млн. лв.

Финансовият резултат е по-нисък от неконсолидирания, който е в размер на 40,7 млн. лв. за миналата година

17:32 | 29.02.12 г. 2
Софарма с 4,6% спад на консолидираната печалба за 2011 г. до 39 млн. лв.

Софарма АД отчита 4,6% спад на консолидираната печалба за 2011 г. до 39 млн. лв., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез БФБ-София. Тя е по-ниска от неконсолидирата печалба за 2011 г., която е 40,7 млн. лв.

Само за последната четвърт на 2011 г. консолидираната печалба е 9,4 млн. лв., като се увеличава със 116% на годишна база.

Консолидираните продажби през 2011 г. се увеличават със 7,7%, или с 46,5 млн. лв., до 650 млн. лв. за 2011 г. Само за последната четвърт на годината увеличението е с 12% до 180 млн. лв.

Увеличението се дължи основно на покачване при продажбите на стоки с 42 млн. лв., които достигат до 408,5 млн. лв. през 2011 г. спрямо 366,5 млн. лв. през 2010 г., както и ръст от 3 млн. лв. при продажбите на готова продукция, които достигат до 236,9 млн. лв. през 2011 г. спрямо 233,9 млн. лв. през 2010 г.

Приносът на продажбите в България към консолидираните приходи от продажби през 2011 г. възлиза на 71%, като се увеличават с 46,2 млн. лв., или с 11%, до 456 млн. лв. през 2011 г. спрямо 409,8 млн. лв. през 2010 г.

Според данни на IMS Heаlth за периода януари-ноември 2011 г. българският фармацевтичен пазар достига 1,9 млрд. лв., в т.ч. 1,65 млрд. лв. аптечен пазар. Софарма АД заема 5% от обема на аптечния пазар в стойност и 13% от продажбите в натурално изражение.

Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са както следва: Actavis - с дял 8% (17% в бр.), Glaxosmithkline – 7% (3% в бр.), Novartis – 6% (6% в бр.), Sanofi-Aventis-Zentiva – 5% (4% в бр.), Roche—5% (1% в бр.), Servier – 5% (3% в бр.), Astra Zeneca – 4% (1% в бр.), Pfizer – 3 % (2% в бр.), Bayer – 3 % (3% в бр.).

Сред дистрибуторите на лекарства дъщерното Софарма Трейдинг АД има относителен дял от 22%, като заедно с Phoenix/Libra (дял 21,6%) и Sting (20,9%) заемат водещи позиции на националния фармацевтичен пазар.

Групата на Софарма извършва дейността си в три основни направляния, а именно производство на фармацевтични продукти, включително медикаменти, основно генерични, субстанции на растителна основа и хранителни добавки, което се извършва основно от Софарма АД и в по-малка степен от производствените му дъщерни дружества, включително Българска Роза – Севтополис АД и Унифарм АД в България, ОАО Витамини в Украйна и Иванчич и Синове д.о.о. в Сърбия.

Също така групата развива дистрибуция на фармацевтични продукти, медицински консумативи, санитарни материали, витамини, хранителни добавки и козметика, което се извършва главно от Софарма Трейдинг АД в България и Бриз СИА в Латвия.

Групата осъществява и производство и дистрибуция на нефармацевтични продукти, основно медицински консумативи като спринцовки и други материали за еднократна употреба в медицината, което се извършва главно от Момина Крепост АД, както и други допълнителни дейности към производството на фармацевтични продукти и дистрибуцията на фармацевтични продукти.

Към 31 декември 2011 г. средносписъчният брой на служителите в групата на Софарма е 3 996 души (при 3 654 за 2010 г.). Средносписъчният брой на служителите в Софарма АД за 2011 г. е 1848 (при 1775 през 2010 г.) , а в Софарма Трейдинг АД е 700, като се запазва броя спрямо 2010 г.

"Разходите за персонал (с дял 11% в общите) нарастват с 11,8 млн.лв., или 22%, достигайки 65,2 млн.лв. през 2011 г. спрямо 53,4 млн. лв. през 2010 г. Общият ръст на тези разходи се дължи на увеличения брой служители (основно дължащо се на консолидацията на Унифарм АД), повишаването на възнагражденията на наетия персонал, допълнителните възнаграждения за мениджърския екип на дружеството, гласувани на ИОСА в края на годината, както и на допълнителното материално стимулиране на персонала на Софарма под формата на ваучери за храна, следствие на сключен договор с лицензиран оператор", се казва в междинния доклад на компанията.

За последните 12 месеца акциите на Софарма АД поевтиняват с 38% до 2,79 лв. за акция и 368 млн. лв. пазарна капитализация. През периода е разпределен и брутен дивидент от 0,085 лв. за акция.

Свързани компании:

Софарма Трейдинг АД(SFT)

Софарма АД(SFA)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
stokova borsa
преди 12 години
Живи да ги оплачеш горките,на фона на вихрещата се криза навсякъде в Европа и на затягането здраво на коланите и на всички разходи,включително и за здравеопазване,фармацевтичните компании не усещат кризта изобщо.Печалбата им е почти като миналата година и като виждаме последното тримесечие се повишават и продажбите и печалбата! Основните продажби са в страната и ако извадим дъмпинговите цени,на които продават в чужбина,то печалбата им у нас е много добра.Но след всички тези скандали около Софарма и цените на лекарствата им,може и да пострадат през тази година.За потребителите е много лошо.че на пазара на едро има олигопол и няма начин да няма картел,за да държат цените високи и да печелят доста от това.Точно за този пазар и за цените там трябва да отговаря Огнян Донев,както и за цените на търговете на болниците!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
anabel_98
преди 12 години
Интересно за какъв МАЛЪК пазарен дял говори Огнян Донев на фона на изброените в статията дъщерни дружества на Софарма АД, каквато е и Софарма Трейдинг, която пък има отворено писмо към медиите посместено в сайта си? Там ясно се вижда големият пазарен дял на Софарма Трейдинг, която се занимава с дистрибуция, както на болничния пазар, така и на аптечния съответно - 33,8% за болничния за 2011 год. и 20,4% за аптечния за същата година? Всичко това е част от пазарния дял на Софарма АД, което значи, че тя почти заема сто процента дотук, а да не говорим за гореспоменатите дъщерни дружества, които също заемат не малка част от пазара...Колко иронично и колко много лъже Огнян ДОнев.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още