ЗК Български имоти АД ще се влее в Булстрад Виена Иншурънс Груп АД, съобщиха от ръководството на дружествата на пресконференция. Очаква се процедурата по вливане да приключи в началото на 2012 г.
Мажоритарен собственик в двете дружества е австрийската Виена Иншурънс груп (ВИГ), която освен тях притежава и Булстрад Живот, здравноосигурителното дружество Булстрад Здраве и Ви Ай Джи Сървисиз България, която приема и обработва претенции за имуществени и неумуществени вреди по автомобилни застраховки на Булстрад Виена Иншурънс Груп и Български имоти.
В момента дружествата на ВИГ са с дял от 15,4% (първо място) на застрахователния пазар у нас, а само при общото застраховане делът им е 16,3% (първо място). При животозастраховането позицията е четвърта с дял от 10,5%. Данните са за първото полугодие на 2011 г.
"Целта на вливането е да се повишат приходите и намалят разходите. Още през 2007 г. се обмисляше сливане, тъй като тогава Български имоти АД бе придобито от ВИГ, но се реши да има многообразие на търговските марки, както е в Румъния, Полша и т.н.", сподели Румен Янчев, председател на Управителния съвет и Изпълнителен директор на ЗАД Булстрад Виена Иншурънс груп АД.
Стана ясно, че в момента дейностите по ликвидация са отделени във Ви Ай Джи Сървисиз България.
Също така има много хора, които са на работа и в Булстрад и в Български имоти, в това число ръководствата, вътрешния одит, маркетинга, рисковия отдел и т.н.
Единственото, което на практика е разделено, са продажбите, сподели Янчев.
Генералният изпълнителен директор на Виена иншурънс груп д-р Гюнтер Гайер сподели, че с обединението ръководството няма да бъде разфокусирано със създаването и налагането на две продуктови групи.
Целта на Булстрад е да намали дела на автомобилните застраховки в своя портфейл, като той е 63% в момента в Булстрад и 88% в Български имоти. Целта е да бъде намален до 60%. За съжаление пазарът у нас е малък и всички са длъжни да правят тези застраховки, сподели Янчев.
Той даде пример с увеличението на цената за влекачи и ремаркета (ТИР-ове) от 600 на 3 000 лв., след като станало ясно, че тези МПС правят големи щети. Веднага много от клиентите им се преместили в други компании, като преместили и застраховките КАСКО, имущество и отговорност на превозвача.
Ако спрем да правим гражданска отговорност на МПС, ще загубим 50% от другите си продажби, сподели Янчев.