Книжата на Неохим АД бяха избрани от екипа на Investor.bg за победител в тазседмичното издание на рубриката "Акция на седмицата".
Дружеството оглави по седмичен ръст (+8,9%) компаниите, участващи в индексa BGTR30, както и тези с оборот над 10 хил. лв. на борсата, а в BG40 се нареди на второ място по повишение.
Книжата се търгуваха в широкия диапазон 37,05-39,88 лв. за акция, като средната цена за седмицата е 39,08 лв.
Търговията приключи на ниво от 39,88 лв. за брой, което се равнява на пазарна капитализация в размер на 105,9 млн. лв.
От началото на годината акциите на торовия завод поскъпват с 36%, а за последните 12 месеца ръстът е 81%.
В понеделник Съветът на директорите на БФБ-София АД реши да включи Неохим и М+С Хидравлик в състава на водещия борсов индекс SOFIX на мястото на Доверие и Енемона.
През седмицата Неохим получи и одобрение от Министерство на околната среда и водите за проект за намаляване на емисиите от парникови газове в торовия завод.
Като част от проекта Неохим АД ще инсталира катализатор, който да улавя емисии на диазотен оксид, които се емитират в атмосферата при производството на азотна киселина.
Очаква се катализаторът да струва 2,2 млн. лв. и се предвижда емисиите от диазотен оксид да се намалят с 80-90%.
През първото тримесечие на годината Неохим продаде емисии парникови газове за 2,2 млн. лв.
В началото на годината дружеството бе одобрено да получи финансиране по европейски програми за инвестиция в производствените мощности в размер на 4 млн. лв.
Неохим АД отчета печалба от 1,4 млн. лв. лв. през второто тримесечие на 2011 г. спрямо загуба от 4,95 млн. лв. за същия период на 2010 г.
За полугодието печалбата е 19,1 млн. лв. спрямо загуба от 2,56 млн. лв. за съпоставимия период на миналата година.
Продажбите през втората четвърт на годината се увеличават с 351% на годишна база до 75 млн. лв., а за цялото полугодие са 164 млн. лв., като се увеличават с 90% на годишна база.
Традиционно през лятото Неохим АД провежда профилактика, тъй като продукцията му е търсена в края на зимата и началото на пролетта, когато се провежда наторяване на есенниците.
През 2011 г. профилактиката вероятно ще започне по-късно, тъй като дружеството е изпълнявало големи поръчки и през второто тримесечие.
За 2010 г. дружеството отчете 10,8 млн. лв. загуба, а за 2009 г. - 17,8 млн. лв. През 2008 г. печалбата бе 44,8 млн. лв., а през 2007 г. - 3 млн. лв.
Материалът е с аналитичен характер и не представлява препоръка за вземане на инвестиционно решение.
Свързани компании: