Авто Юнион регистрира спад в продажбите на нови автомобили от 3,5% на годишна база до 194 броя през август 2011 г., показва съобщение на Еврохолд България АД, публикувано чрез Бюлетин Investor.bg. Авто Юнион АД е автомобилният холдинг от групата на Еврохолд България.
Въпреки отчетения спад, с пазарен дял от 10,7% Авто Юнион запазва и през този месец позицията си, заемайки второ място сред автодилърите на българския пазар, се казва в съобщението.
Почти двукратен ръст в продажбите регистрира Стар Моторс (Mazda) с 52 продажби, което е с 92,6% повече от август 2010 г., следвано от Булвария Варна (Каргоекспрес) и Булвария Холдинг (Opel,Chevrolet), реализирали ръст от 15,9% с общо 73 продажби за месеца спрямо 63 за август 2010 г. Италианските марки, представени в групата, запазват нивата си спрямо същия месец на предходната година. Нисан София (Nissan, Renault, Dacia) регистрират спад на месечна база, което се дължи на по-ниските продажби на автомобили от марката Renault.
Данните общо за пазара на леки и лекотоварни автомобили в България показват 1 809 реализирани продажби през август 2011 спрямо 1 561 през август 2010 година, което е ръст в размер на 15,9%.
Друго дружество от групата на Еврохолд България, а именно ЗД Евроинс АД отчита 7,3% ръст в общия премиен приход за месеца с резултат по този показател в размер на 5,5 млн. лв. спрямо 5,13 млн. лв. през август 2010. Застрахователното дружеството реализира 60,1% ръст в премийния приход по застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите (ГО), като през август той е 2,7 млн. лв.
Броят застрахователни полици по ГО се е повишил с 41,4% спрямо август миналата година като достига 10 983 броя. Средната цена е нараснала с 21,25% до 246 лева. Премийният приход с натрупване от началото на годината нараства с 4% и е в размер на 46,3 млн. лв. спрямо 44,5 млн. лв. за съпоставимия период на 2010 г.
За последните 12 месеца акциите на Еврохолд България АД поскъпват с 52% до 1,294 лв. за акция и 141 млн. лв. пазарна капитализация, като в началото на 2011 г. дружеството осъществи увеличение на капитала при емисионна цена от 1 лв., а по-късно като нов акционер влезе Експат Капитал с дял от 20%.
Вчера холдингът съобщи, че намалява емисионната цена на акция в планираното ново увеличение на капитала от 1,70 лв. на 1,50 лв. поради срива на световните пазари.
Свързани компании: