Трите вериги магазини от сектор "Направи си сам" - Мосю Бриколаж, Практикер и Баумакс, отчитат 10,6 млн. лв. загуба за 2010 г. след загуба от 11,9 млн. лв. за 2009 г., показват отчетите на дружествата.
Основен собственик на Доверие - Брико АД (с магазините Мосю Бриколаж) е Доверие обединен холдинг АД. Той държи 54,13% от акциите на Доверие капитал АД, което от своя страна притежава 54,93% от Доверие Брико АД.
За 2010 г. Доверие обединен холдинг има консолидирани продажби за 169 млн. лв., основната част от които са от Доверие - Брико АД. На БФБ-София се търгуваха облигации на Доверие - Брико АД, но те вече са падежирани.
Докато през 2009 г. загубата на Практикер, Баумакс и Мосю Бриколаж е била основно при Баумакс (за 8,66 млн. лв.), през 2010 г. Баумакс е със само 800 хил. лв. загуба, спрямо по около 5 млн. лв. за Практикер ЕООД и Доверие Брико АД.
Общите продажби на трите вериги намаляват със 7% на годишна база до 290 млн. лв. за 2010 г. Ръст отчитат продажбите на Баумакс България ЕООД, но той се дължи на откриването на магазин в София на 25 август 2009 г., тоест магазинът не е работил през цялата 2009 г. и това спомага за ръст през 2010 г. спрямо 2009 г.
Брутната печалба на трите вериги е 92,5 млн. лв. за 2010 г., което е близо една трета от стойността на продажбите им. Брутната печалба е равна на продажбите минус себестойността на продадените стоки.
Това означава, че около 2/3 от продажните цени в тези хипермаркети са стойността на самите стоки и 1/3 е брутната печалба, тоест те работят с надценка от около 50%.
Разходите на веригите за персонал, наеми, консумативи и други обаче ги извеждат на загуба.
Резултати на веригите магазини в сектор "Направи си сам"
Дружество | Продажби в хил. лв. | Брутна печалба* в хил. лв. | Печалба/Загуба в хил. лв. | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2010 | 2009 | изменение в % | 2010 | 2009 | 2010 | 2009 | |
Практикер ЕООД | 107332 | 137256 | -21,80% | 34121 | 43039 | -4676 | -981 |
Баумакс България ЕООД | 77248 | 60316 | 28,07% | 23917 | 16974 | -800 | -8663 |
Доверие-Брико АД | 105268 | 115280 | -8,68% | 34416 | 37052 | -5155 | -2269 |
Общо | 289848 | 312852 | -7,35% | 92454 | 97065 | -10631 | -11913 |
*Продажби минус себестойност на продадените стоки
Свързани компании:
преди 13 години Има начини да се изцедят още пари, ако има подходящи хора на власт!:)...Проекти " Красива България" Масово саниране под строй и закон ...и други подобни инициативи, които дават възможност за легални кражби:)...от къде ще дойдат парите за тези инициативи ли!? ...Заеми записани на името на суверена на тази държава т.е на наше име без да сме ги желали!:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Има начини да се изцедят още пари, ако има подходящи хора на власт!:)...Проекти " Красива България" Масово саниране под строй и закон ...и други подобни инициативи, които дават възможност за легални кражби:)...от къде ще дойдат парите за тези инициативи ли!? ...Заеми записани на името на суверена на тази държава т.е на наше име без да сме ги желали!:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Можеха да вземат светъл пример от големите хранителни магазини. С ниски цени да уморят първо дребните махленски железарийки. После да си веят байрака. А и как в държава с една шепа хора ще се въртят оромни обороти на предимно дълготрайни стоки?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Да работиш с 50 % надценка и да си на загуба - е това е добро постижение.А и съм убеден, че загубата се реализира основно от не добре планираните обекти в страната. А иначе - абсолютно съгласен съм с FINTA - много голяма част от стоките са китайски *** с огромна надценка, защото да продаваш местно производство с такава надценка просто няма как да стане - веднага ставаш некункорентноспособен - т.е. българските стоки с 30 % надценка се покриват от китайски с 80 - 100 %, че на края да излезе средно 50%. То и затова в която и жилизария да влезеш цените са понякога в пъти по - ниски. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Доверие Брико носи основната част от продажбите на Доверие обединен холдинг, който е в SOFIX. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години И защо това е водеща новина? Да не би да са отрасли, ключови за страната? Поредната "инвестиция" в търговски площи с баснословни цени. пример-Практикер! отговор Сигнализирай за неуместен коментар