Приходите от оперативна дейност на Еврохолд България АД през първото тримесечие на 2011 намаляват с 2,4% на годишна база до 89,6 млн. лв., показва консолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg. Това е резултатът от продължаващите операции, след като през втората половина на 2010 г. холдингът продаде производствените си предприятия.
Нетната печалба на холдинга за тримесечието е в размер на 1,018 млн. лв. при загуба от 4,396 млн. лв. за същия период на миналата година.
Ето по-важните резултати от дейността на подхолдингите на Еврохолд през първото тримесечие, описани в междинния доклад за дейността на компанията:
Евроинс Иншурънс Груп
През първо тримесечие на 2011 година Евроинс Иншурънс Груп (ЕИГ) реализира приходи от застрахователни премии в размер на 43,2 млн. лева, спрямо 60,9 млн. лева за същия период на 2010 г. Основната причина за спада в приходите е намалението на записаните премии по застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите в Румъния.
Реализираната консолидирана загуба на Евроинс Иншурънс Груп (ЕИГ) за първите три месеца на 2011 година е в размер на 0,4 милиона лева спрямо загуба от 0,2 милиона лева за същия период на 2010 година.
Авто Юнион
За първо тримесечие на 2011 г. автомобилният холдинг от групата на Еврохолд България – Авто Юнион, отчита почти трикратно намаление на загубата спрямо същия период на 2010 г. – от 2,281 млн. лева на 800 хил. лева. Приходите от продажби за периода възлизат на 21,6 млн. лева спрямо 22,1 млн. лева за първо тримесечие на миналата година.
През първо тримесечие на 2011 година Авто Юнион реализира 558 броя продажби на нови автомобили. Общо за пазара на нови автомобили в България продажбите за тримесечието възлизат на 4 638 броя. С реализирания резултат пазарният дял на Авто Юнион за отчетния период възлиза на 12%. С най-голям принос за общия резултат на групата са Mazda и Fiat, следвани от Opel и Dacia.
Евролийз Груп
През 2010 г. Евролийз Ауто България успя да осигури ресурс за финансирането на новия бизнес от няколко финансови институции. Финансирането продължава и през първото тримесечие на 2011. В резултат на добрата дилърска мрежа и активното управление на вземанията дружеството постига като цяло ниски нива на просрочия и на изземане на автомобили в сравнение с останалите пазарни участници.
През първото тримесечие на 2011 година спадът на лизинговия портфейл на компанията е 6%.
С усвояването на втория транш от ЕБВР и лимитите, които компанията има от местни банки, Евролийз Ауто България разполага с необходимия ресурс за финансиране на дейността през 2011 година. С оглед тенденцията за възстановяване на автомобилния бизнес, компанията очаква по-големи обеми на новия бизнес.
През първо тримесечие на 2011 година Евро-Финанс реализира 4,7 пъти по-висок финансов резултат, а именно печалба в размер на 284 хиляди лева спрямо 60 хиляди лева за същия период на 2010 година.
Приходите на компанията нарастват близо два пъти от 1,9 милиона лева до 3,7 милиона лева. Финансовите разходи за текущия отчетен период възлизат на 3,4 милиона лева, докато през съпоставимия период те са в размер на 1,8 милиона лева. Административните разходи запазват нивото си от предходния период и са в размер на 0,3 милиона лева.
Акциите на Еврохолд отстъпиха с 0,2% в днешната търговия на БФБ до ниво от 1,19 лв. за брой, което представлява ръст от 34% от началото на годината и повишение от 10% за последните 12 месеца. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 74,4 млн. лв.
Свързани компании: