IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Румен Янчев: Няма как цените на гражданска отговорност да не се увеличават

Най-логично е гражданската отговорност да не върви с автомобила, а да бъде лична застраховка на шофьора, смята шефът на Булстрад

10:06 | 12.05.11 г. 7
Автор - снимка
Създател
<p>
	Румен Янчев Снимка: Investor.bg</p>

Румен Янчев Снимка: Investor.bg

“Цените на застраховката "Гражданска отговорност" ще се вдигат, защото постепенно се увеличава размерът на претендираните суми и на действителните обезщетения. Ръстът на премиите също се увеличава, но в по-малка степен. Ние сме твърде далеч от средните европейски нива в цената на тази застраховка”, посочва изпълнителният директор на Булстрад Румен Янчев в интервю за БТА.

“При цената на застраховка "Гражданска отговорност" за масовите автомобили нищо не се променило - преди десет години в ЕС тя струваше 5 резервоара бензин и сега струва приблизително толкова. Това трябва да е някакъв бенчмарк и за нас, макар и не за утрешния ден”, посочва шефът на Булстрад.

Румен Янчев посочва, че около 30 процента от собствениците на автомобили не са застраховали колите си с "Гражданска отговорност".

“Тук цари пълна каша, която трябва да се изчисти. Ако погледнем случая с шестимата загинали в Ивайловград на Великден, ще видим, че колата, с която са пометени младите хора е собственост на един човек, той я дава на сина си, който пък я преотстъпва за шофиране на негов близък.

Най-логично е всеки шофьор и евентуален ползвател на автомобил да си има застраховка "Гражданска отговорност". Тези застраховки ще са различни при бащата и при сина, но това е неизбежно, ако искаме да въведем системата "бонус -малус”, коментира специалистът.

Цената на "Гражданска отговорност" ще продължи да зависи на 30 - 40 процента от техническите характеристики на автомобила. По-голяма част от цената обаче ще се определя от това кой управлява автомобила. При ползване на кола под наем, застраховката зависи не от кубатурата на двигателя, а от това кой я наема, смята Янчев

Относно отменената възможност за разсрочено плащане на гражданската отговорност Янчев посочва, че това не би трябвало да е проблем за собствениците на един автомобил.

„По-различен е проблемът, ако човек има фирма с 50 камиона, на които трябва да се платят примерно по 2 000 лева годишно - тук плащането на един транш е нонсенс, защото е голям еднократен разход”, смята той.

Да не забравяме, че с плащането на един транш се забранява на компаниите да я прекратяват. В момента има доста застраховки, които автоматично се прекратяват 15 дни след неплащане на поредната вноска.

Според Янчев и приходите по застраховка „Каско са намалели. „Само за миналата година спадът на приходите е с 18-20 процента. Драматично паднаха продажбите на нови автомобили, а освен това цената на "Каско" застраховката пада всяка година с 10 - 15 процента, заради амортизация на колата. Така цената на премията за три години пада с 50 процента. От друга страна хората все по-малко застраховат колите заради кризата”, обяснява той.

“Голямата конкуренция оказва допълнителен натиск на цените, което може да е добре за клиентите. От друга страна хората трябва да са сигурни, че компанията ще им покрие щетите. Някои фирми предлагат евтино "Каско" например за 200 лева, но отнего не следва нищо. Каквото и да става, компанията ще намери начин да откаже изплащането на обезщетение. Хората трябва да внимават, за каква точно застраховка подписват договор”, предупреждава Румен Янчев.

Свързани компании:

ЗАД Булстрад Виена иншурънс груп АД(4BI)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:09 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 2
divinesweet
преди 13 години
колкото и да е логично да изглежда ГО-то да е за шофьора, няма особена икономическа логика :) http://***.broko.bg/blog/grazhdanskata-na-shofiora-ne-na-kolata
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 2
citizen_bg
преди 13 години
"Най-логично е гражданската отговорност да не върви с автомобила, а да бъде лична застраховка на шофьора, смята шефът на Булстрад."Най-накрая да го чуя и от затраховател. То и името на застраховката е такова-"гражданска", и не автомобила е отговорен. Трябва застраховката да е свързана с досието на водача. Дано да се въведе по този начин и най-накрая всеки да започне да си прави сметка как кара. Ако не е сключена застраховка следва покриване на всички щети от джоба на виновния. Само не знам, как ще стане с корупцията и по-равните пред закона.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 2
jamiemirror
преди 13 години
Цената на "Гражданска отговорност" ще продължи да зависи на 30 - 40 процента от техническите характеристики на автомобила. По-голяма част от цената обаче ще се определя от това кой управлява автомобила. При ползване на кола под наем, застраховката зависи не от кубатурата на двигателя, а от това кой я наема, смята ЯнчевПълно малоумие. ГО се сключва за да се обезщети другия водач в произшествието, няма никаква логика да се изчислява според технически параметри на автомобила на водача, който я сключва!Останалите брътвежи как в ЕС нивата били други - тоя *** дали си дава сметка че не 30% а 80% от водачите ще спрат да плащат при по-високи цени?! Като не може да се справи на този пазар - да си ходи, има кой да го замести!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 2
milenkk
преди 13 години
Точно затова не се приема както е на запад, застраховката да е на шофьора, а и от тези 50 камиона ще вземете само 10 застраховки, останалите 40 ще ги сънувате понеже отдавна не ряботят вече 50 човека в компанията, а само 10.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 2
milenkk
преди 13 години
Само реват алчните застрахователи и искат да грабят яко от хората и бизнеса за да си пълнят гушите. "Относно отменената възможност за разсрочено плащане на гражданската отговорност Янчев посочва, че това не би трябвало да е проблем за собствениците на един автомобил." - ПРОБЛЕМ Е И ТО ГОЛЯМ, ЗАЩОТО ИМА ХОРА КОИТО СИ КАРАТ КОЛИТЕ И МОТОРИТЕ САМО ЛЯТОТО, А ДРУГИ РАБОТЯТ В ЧУЖБИНА ПО 6-8 МЕСЕЦА И ЗАЩО ТОГАВА ТРЯБВА ДА СЕ ПЛАЩА ЗА ЦЯЛАТА ГОДИНА. Защо не кажете колко парички снесохте на герб за тоя мафиотски закон ощетяващ хората.По-различен е проблемът, ако човек има фирма с 50 камиона, на които трябва да се платят примерно по 2 000 лева годишно - тук плащането на един транш е нонсенс, защото е голям еднократен разходА като настъпи кризата и половината камиони не излизат от гаражите да ряботят редно ли е да им се плаща такава застраховка?Фирмите са на ръба на оцеляването, а вие иската да ги дерете още повече. Много хора в БГ имат по две коли и ще ви паднат приходите ако ГД е на лице
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 3
mathematician
преди 13 години
Този ми харесва какво говори. Сега остава и да го въведат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 2
Joel
преди 13 години
Дрън, дрън,дрънДайте една таблица по години с две колонки:Събрана премия - Платени обезщетения
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още