Еврохолд България отчита 1,4 млн. лв. консолидирана печалба за третото тримесечие на 2010 г., което е ръст с 207% спрямо резултата за съпоставимия период на миналата година. Данните са от отчета на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg.
За деветмесечието загубата е 3,34 млн. лв., като намалява с 6,7% на годишна база.
Консолидираните продажби през третото тримесечие намаляват с 6% на годишна база до 71 млн. лв. За деветмесечието те отчитат ръст със 7,26% до 265 млн. лв.
За деветмесечието холдингът отчита отрицателен нетен лихвен доход от 1,85 млн. лв. спрямо положителен от 1,2 млн. лв. за съпоставимия период на 2009 г.
След продажбата на производствени дейности през септември тази година, както и на някои други дружества, Еврхолд България се фокусира върху трите си основни дейности - застраховане, лизинг и продажба на автомобили.
Застрахователната дейност е в подхолдинга Евроинс иншурънс груп АД (ЕИГ). През деветмесечието на ЕИГ реализира приходи от застрахователни премии в размер на 174 млн. лв. спрямо 164 млн. лв. за същия период на предходната година или ръст от 6%. Ръстът се дължи основно на дейността на дружеството в Румъния, а по видове застраховки - на нарастването на приходите от застраховка „Отговорности“ (с 34%), „Злополука“ (с 16%), „Гражданска отговорност на автомобилистите“ (с 20%) и „Имущество“ (с 9%).
За деветмесечието на 2010 г. ЕИГ реализира консолидирана загуба в размер на 1,3 млн. лв. спрямо загуба от 3,3 млн. лв. за същия период на 2009 г.
За първите девет месеца ЗД Евроинс АД регистрира брутен премиен приход от 49 млн. лева или спад с 6,9% на годишна база. Представянето на компанията е подобно на пазара по общо застраховане, който регистрира спад от 6,8% за първите осем месеца на 2010 г. по последни данни на Комисията за финансов надзор. През деветмесечието Евроинс реализира нетна загуба от 73 хил. лева спрямо загуба от 523 хил. лева за същия период на 2009 г.
За деветмесечието Евроинс Румъния регистрира брутен премиен приход от 115 млн. лева или 14,3% ръст спрямо същия период на 2009 г. През периода компанията реализира нетна загуба от 1,1 млн. лева спрямо загуба от 3,9 млн. лева за същия период на 2009 г.
За същия период Евроинс Македония регистрира брутен премиен приход от 10,2 млн. лева или 2,5% ръст на годишна база. През първите девет месеца на 2010 г. компанията реализира нетна загуба от 104 хил. лева спрямо загуба от 638 хил. лева за същия период на 2009 г.
Евроинс Здравно Осигуряване регистрира брутен премиен приход от 1,5 млн. лева или 40,2% ръст спрямо деветмесечието на 2009 г. През първите девет месеца на 2010 година компанията реализира нетна загуба от 112 хил. лева спрямо печалба от 361 хил. лева за същия период на 2009 г.
Авто Юнион Груп ЕАД (АЮГ) отчита спад в продажбите си за деветмесечието от 22,8%, което е значително под средното понижение за пазара. Към 30 септември пазарният дял на групата се запазва на равнище от 12,9% с общо 1695 реализирани продажби спрямо 10,8% пазарен дял за същия период на 2009 г.
„Намаляването на спада до септември потвърждава тенденцията за възстановяване на пазара на нови автомобили в България. Основни движещи сили са високите ценови отстъпки и по-лесния достъп до лизингово финансиране на клиентите, но фактор на стабилност за растеж през следващите месеци ще бъде увеличеното търсене от страна на корпоративните клиенти. Очакванията са всеки оставащ месец от 2010 г. да компенсира ниските продажби от началото на годината и изоставането на пазара да бъде сведено до около 20% средно за 2010 г.“, се казва в междинния доклад за дейността.
„През последната година вземанията по лизингови договори на Евролийз Ауто България намаляват с 14% вследствие на намалените обеми в продажбите на нови автомобили. В резултат на това компанията регистрира спад на печалбата от 50% спрямо третото тримесечие на 2009 г. и 22% по-ниски приходи През последните 3 месеца Евролийз Ауто България продължи да усвоява активно новите кредити, които договори в началото на годината“, се казва в предадения отчет.
„Евролийз Ауто Румъния успя да постигне договорености с две водещи банки на румънския пазар за финансиране на дейността на дружеството за сумата от 2 млн. евро, които ще бъдат усвоявани тази и следващата година. Компанията продължава политиката по намаляване на фиксираните разходи въпреки договореното финансиране, като ефектът ще бъде най-голям през последното тримесечие на годината“, посочват от дружеството.
„Евролийз Ауто Македония започна сътрудничество с няколко дилъра и активна кампания, в резултат на което портфейлът на компанията нараства с 50% спрямо предходната година. Приходите за периода продължават темпа на нарастване спрямо предходните периоди“, се казва още в доклада.
Към деветмесечието Евролийз Груп реализира консолидирана печалба в размер на 1,17 млн. лв.
Съгласно неконсолидирания финансов отчет на Еврохолд България за третото тримесечие финансовият резултат е загуба в размер на 2 млн. лв. Отчетеният резултат намалява загубата над 4 пъти спрямо същия период на 2009 г., съобщават от дружеството.
За последните 12 месеца акциите на Еврохолд България поевтиняват с 39,18% до 0,835 лв. за акция и 52,2 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании: