Инвестор.БГ АД реализира рекордни месечни приходи в историята си, отчитайки 11% ръст на годишна база до 359 хил. лв. за октомври, съобщи дружеството на пресконференция днес.
Данните ни дават основания за оптимизъм и за 2011 г. очакваме ръст с 25% на приходите на Инвестор.БГ АД до 4,4 млн. лв., след ръст със 17% до 3,5 млн. лв., който очакваме за 2010 г., заяви Любомир Леков, председател на Съвета на директорите на Инвестор.БГ АД. Той уточни, че освен от реклама се очаква и ръст на приходите от услуги с добавена стойност.
Освен това компанията обмисля увеличение на капитала, съобщи Леков.
За първите десет месеца на 2010 г. продажбите на Инвестор.БГ АД са на стойност 2,74 млн. лв., като нарастват със 17,1% на годишна база.
„Ние сме оптимисти за икономическото развитие и вече инвестираме в растящия български интернет пазар, като развиваме продуктите си и разширяваме отделите за продажби и маркетинг. Работим върху няколко проекта, които ще бъдат реализирани в следващите месеци, когато и ще бъдат обявени. Очакваме да видим ефекта от тези инвестиции в рамките на 6 до 12 месеца“, сподели Леков.
Компанията отчете 240 хил. лв. печалба за първите 9 месеца на 2010 г. въпреки увеличените инвестиции. Те са насочени основно към развитието на човешките ресурси, включително наемането на нови служители, и се отчитат като разходи, което намалява печалбата на компанията.
За първите 10 месеца на 2010 г. работещите за Инвестор.БГ АД се увеличават с 26% до 130 души.
14-те сайта на компанията имат 1,8 млн. посетители месечно, като достигат до близо 57% от интернет потребителите.
Прогнозираме ръст на целия интернет рекламен пазар от 10% през 2010 г. и 15% през 2011 г., заяви Леков.
Интернет рекламата у нас увеличава пазарния си дял след ръст от 4% през 2009 г. спрямо спад с 32% за външната реклама, спад с 18% за телевизионната реклама и спад с 6,6% за рекламата в пресата през 2009 г.
Делът на интернет рекламата обаче все още е само 3,2% (към 2009 г.) и има значителен потенциал за растеж до 10%, каквито са нивата в Русия и Унгария например.
"Целта ни е пазарен дял от 20% в българския интернет рекламен пазар, спрямо 16% за 2009 г. По-големият пазарен дял е изключително трудно да бъде достигнат поради изключително голямата конкуренция в сектора. Също така планираме увеличение на приходите от услуги с добавена стойност за потребителите, които в Русия вече изпреварват рекламните приходи", заяви Любомир Леков.
Относно планираното увеличение на капитала Леков каза, че компанията предвижда да привлече значителен капитал, като интерес има не само от фонда на Cisco 3TS, който е основен акционер в компанията. Планираме увеличение на капитала, не само защото има потенциални инвеститори, които искат да инвестират в Инвестор.БГ, а защото имаме ясни инвестиционни идеи, посочи в отговор на въпрос Леков.
Българският капиталов пазар е в тежко състояние, но това няма да ни спре, защото смятаме, че има какво да предложим на инвеститорите, сподели Леков. Повече информация за увеличението се очаква през следващите седмици.
Осем от сайтовете на Investor.bg са първи в категориите си, показват класации на сайтовете, измервани от Gemius.
Сайт | Позиция в сектора* | Сектор |
Investor.bg | Първи | Финансови медии |
Dnes.bg | Първи (по прочетени новини) | Общи медии |
Start.bg | Първи | Каталози |
Tialoto.bg | Втори | Женски сайтове |
Aha.bg | Първи | Сайтове за запознанства |
Snimka.bg | Втори | Лични албуми |
Gol.bg | Четвърти | Спортни медии |
Automedia.bg | Втори | Новини за автомобили |
Blog.bg | Първи | Блогове |
Puls.bg | Първи | Здравни сайтове |
Rabota.bg | Втори | Обяви за работа |
Teenproblem.net | Първи | Младежки сайтове |
Nasamnatam.com | Първи | Пътувания и туризъм |
Месечни данни за продажбите на Инвестор.БГ АД
Месец | Стойност в хил. лв. | Ръст на годишна база |
Октомври 2010 г. | 359 | 11% |
Септември 2010 г. | 293 | 6% |
Август 2010 г. | 162 | 1% |
Юли 2010 г. | 210 | -7% |
Юни 2010 г. | 344 | 18% |
Май 2010 г. | 321 | 33% |
Април 2010 г. | 346 | 59% |
Март 2010 г. | 323 | 22% |
Февруари 2010 г. | 205 | -1% |
Януари 2010 г. | 176 | 39% |
Декември 2009 г. | 332 | 17% |
Ноември 2009 г. | 308 | 25% |
Октомври 2009 г. | 323 | 6% |
Септември 2009 г. | 277 | 14% |
Август 2009 г. | 160 | 2% |
Юли 2009 г. | 227 | 26% |
Юни 2009 г. | 292 | 0% |
Май 2009 г. | 242 | 1% |
Април 2009 г. | 218 | 11% |
Март 2009 г. | 265 | 29% |
Февруари 2009 г. | 208 | 16% |
Януари 2009 г. | 127 | 6% |
Декември 2008 г. | 284 | 25% |
Ноември 2008 г. | 247 | 56% |
Октомври 2008 г. | 306 | 90% |
Септември 2008 г. | 242 | 107% |
Август 2008 г. | 157 | 85% |
Юли 2008 г. | 180 | 111% |
Юни 2008 г. | 293 | 108% |
Май 2008 г. | 239 | 67% |
Април 2008 г. | 196 | 102% |
Март 2008 г. | 205 | 110% |
Февруари 2008 г. | 176 | 123% |
Януари 2008 г. | 120 | 115% |
Декември 2007 г. | 211 | 149% |
Ноември 2007 г. | 158 | 86% |
Октомври 2007 г. | 161 | 118% |
Септември 2007 г. | 117 | n.a. |
Август 2007 г. | 85 | n.a. |
Юли 2007 г. | 85 | n.a. |
Юни 2007 г. | 141 | n.a. |
Май 2007 г. | 143 | n.a. |
Април 2007 г. | 97 | n.a. |
Март 2007 г. | 98 | n.a. |
Февруари 2007 г. | 79 | n.a. |
Януари 2007 г. | 56 | n.a. |
Декември 2006 г. | 85 | n.a. |
Ноември 2006 г. | 85 | n.a. |
Октомври 2006 г. | 74 | n.a. |
Свързани компании: