IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хранително-вкусовият сектор изостава от целта за свиване на въглеродните емисии

Компаниите от индустрията вероятно ще успеят да редуцират парниковите газове с 29% вместо със заложената от ООН цел от 38% до 2030 г.

12:18 | 21.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Компаниите за храни и напитки по целия свят не успяват да постигнат целите за намаляване на въглеродните емисии и трябва да си сътрудничат, за да подобрят усилията си, сочи доклад на консултантската фирма AlixPartners, цитиран от Bloomberg.

Проучването установява още, че в най-добрия случаи производителите, доставчиците и търговците на дребно от хранително-вкусовата индустрия може да успеят да намалят своите емисии с 29% до 2030 г., което изостава от целта от 38%, заложена от Организацията на обединените нации (ООН) през 2015 г., и от ангажимента в рамките на Парижкото споразумение за климата от същата година. 

Изследването е проведено на фона на зачестилите горещини в Европа през последните години и отчетените рекордно високи температури. Производителите на храни и напитки, чиято индустрия е основен източник на парникови газове, се сблъскват с особено предизвикателство, когато става въпрос за намаляване на тези емисии, категоризирани като емисии от трети обхват – генерирани по цялата верига на стойност, включително от доставчици и клиенти.

„Време е да станем практични и да се движим“, заяви в телефонно интервю Ранди Бърт, управляващ директор на AlixPartners, който е и съавтор на доклада. „Идеята, че това ще бъде решено от всяка компания, не е вярна. Трябва да има системен подход. Индустриален подход“, изтъква той.

AlixPartners анализира ангажиментите за намаляване на въглеродните емисии, поети от 235 компании за храни и напитки в Европа, Близкия изток, Африка и САЩ, както и от 13-те най-големи фирми за опаковане на храни и напитки в света. Консултантската компания също така анкетира 200 мениджъри, фокусирани върху устойчивостта и операциите.

Анализаторите установяват, че компаниите в индустрията са успели само минимално да намалят своите емисии след подписването на Парижкото споразумение през 2015 г.

Намалението от 38% е необходимото, за да се ограничи повишаването на глобалната температура до 1,5 градуса по Целзий. Инициативата Science Based Targets представлява международно партньорство, което следи дали компаниите постигат необходимите съкращения, очертани в пакта от 2015 г.

Смята се, че производството на храни и напитки допринася за една трета от годишните емисии на парникови газове по света.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:55 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още