Airbus надмина целта си да достави 600 самолета през 2021 г., съобщават запознати източници, цитирани от Bloomberg. Така компанията запази титлата си на най-голям самолетопроизводител в света за трета поредна година.
Европейският производител е доставил около 610 самолета, съобщават източниците, пожелали да останат анонимни преди обявяването на годишните данни. Окончателните резултати може да варират с няколко самолета, уточняват източниците.
Говорител на Airbus е отказал коментар преди публикуването на одитирания отчет идната седмица
Усилията на компанията за постигане на годишната ѝ цел има по-висок залог от всякога тази година в момент, когато тя опитва да се отърси от кризата заради COVID-19 и да подготви веригите си за доставка за по-високи производствени нива през идните години.
Резултатите показват също до каква степен Airbus е разширила преднината си пред Boeing по време на пандемията. До ноември американският самолетопроизводител е доставил само 302 самолета на фона на проблемите му с производството на 787 Dreamliner. Airbus
Airbus вероятно ще победи американския си конкурент и по брой поръчки, като силните продажби в края на годината са заличили натрупаната преднина от Boeing по-рано през периода със завръщането на неговия 737 MAX след близо двегодишно приземяване.
Усилията на Airbus за доставянето на самолетите се натъкнаха на пречки заради забавянето на някои завършени самолети А350, но компанията успя да преодолее тези проблеми и да достави самолетите в последните дни от годината.
Доставчиците също изпитваха затруднения да повишат производството на компоненти, а някои авиокомпании се въздържаха да вземат нови самолети. Но Airbus има толкова голямо търсене на еднофюзелажните си самолети А320, че успя да притисне клиенти да запазят ангажиментите си под риска да изгубят налични слотове за доставка.
Доставките на Boeing
Boeing спечели за последен път битката за доставките през 2018 г. MAX беше приземен в цял свят в началото на следващата година след две катастрофи, при които загинаха 346 души.
Продажбите и доставките на най-продавания самолет на базирания в Чикаго самолетопроизводител бяха замразени за по-голямата част от следващите две години, като клиенти отмениха поръчки за стотици самолети, след като COVID отслаби финансите им.
Производството на 737 MAX набра скорост през 2021 г., но проблеми с качеството със 787 Dreamliner продължиха да засягат доставките.
Макар че завръщането на продажбите, стимулирани от натрупаното търсене за 737 MAX, превърна Boeing в лидер при поръчките през по-голямата част от 2021 г., Airbus успя да заличи и това предимство. airbus
Въз основа на изчисления на Bloomberg от обявени продажби Airbus е изпреварил американския си конкурент с около 58 поръчки през 2021 г.