Водещите компании в авиоиндустрията - авиокомпании и производители на самолети, имат ангажимент да бъдат въглеродно неутрални до 2050 година. От браншовата група Air Transport Action Group (ATAG) заявяват, че ще заложат на мерки за подобряване на енергийната ефективност, както и ще насърчат иновациите в тази област.
От организацията представиха своите идеи официално по време на климатичната среща в Глазгоу.
Микс от нови технологии, като например електрификация и използване на водород като гориво за някои от пътуванията по късите дистанции, както и нисковъглеродни горива, са от съществено значение за намаляване на емисиите от индустрията. Предизвикателствата са големи, но с точната подкрепа от страна на правителствата и усилията на всички, са напълно изпълними, допълват още от базираната в Женева организация.
По време на заседание на съвета на Организацията за международно гражданско въздухоплаване (ICAO) в Монреал в края на септември бяха представени данни за над 200 хил. граждански полета, извършени с нисковъглеродно гориво. Те са доказателство, че зеленият преход на авиоиндустрията е напълно възможен в краткосрочен и средносрочен план, макар и процентът на използване на тези горива в момента да е много малък.
В дългосрочен план тази стратегия обаче изисква радикална нова технология, която напълно премахва въглеродните емисии от самолетните горива. Според коментари на ATAG, направени по време на срещата в Канада, електрически самолети ще могат да извършват полети по кратки дистанции и очакванията са това да стане в периода 2035-2040 година.
Тежкотовораният транспорт и енергийноинтензивната индустрия са едни от големите предизвикателства пред енергийния преход. На този етап няма разработена сигурна технология, която да замести изцяло изкопаемите горива при тях.