Повече от 150 водещи компании и организации, включително големи петролни компании и пристанищни власти, призовават световната корабоплавателна индустрия да бъде напълно декарбонизирана до 2050 г. и искат правителствата да засилят действията си в сектора.
Около 90% от световната търговия преминава през морските транспортни връзки и глобалното корабоплаване представлява близо 3% от световните емисии на въглероден диоксид. Заради това секторът е поставен под все по-силен натиск да стане по-чист.
В последната инициатива компании и групи - от корабоплаването, чартърите, финансите, пристанищата и производството на горива, казват, че са необходими по-строги мерки, за да се гарантира, че секторът ще изпълни климатичните цели, определени от Парижкото споразумение, което се стреми да ограничи глобалното затопляне до по-малко от 2 градуса по Целзий.
„Нямаме много време“, казва Уго де Стооп, изпълнителен директор на водещата танкерна компания Euronav.
Инициативата „Призив за действие“, разработена от Световния икономически форум, Глобалния морски форум и други партньори, посочва, че декарбонизацията на корабоплаването може да се случи „само с необходимата спешност и мащаб“, ако правителствата и регулаторите установят подходящи политически рамки.
„Политиците имат историческа възможност да ускорят този процес чрез въвеждане на глобален данък върху въглеродните емисии за морски горива, за стимулиране на декарбонизацията и стимулиране на инвестициите в горива и плавателни съдове с нулеви емисии“, коментира Джереми Уиър, главен изпълнителен директор на търговската компания Trafigura, пред Ройтерс.
Говорител на ИМО посочва, че агенцията на ООН има "ясен план за работата в бъдеще", включително обсъждане на допълнителни мерки за намаляване на емисиите на парникови газове от кораби, които ще предоставят на държавите членки "възможност да преразгледат настоящата стратегия и да представят предложения за нови амбиции".
Сред другите, подписали инициативата, са контейнерните линии AP Moller - Maersk, MSC и Hapag Lloyd, петролните компании BP и Royal Dutch Shell, миннодобивните групи BHP и Rio Tinto, агрогрупите Cargill и Bunge и други, вкл. пристанищата в Ротердам и Антверпен, както и администрацията на Панамския канал.
Още новини можете да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria
преди 3 години Глобалното затопляне води до ледников период. Това е всеизвестен и научно доказан факт, но някак си все убягва на плиткомозъчните хейтъри. Жалко, че те са като *** - все оцеляват, но и тяхното време ще дойде. Никой не може безнаказано да е*ава с Природата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Впрочем - морски транспорт е имало и преди нефтът и преди въглището - с платна и гребла - ама е тегава работа... :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Зеленият к(г)ретенизъм в действие !!! ВР и Шел сега са ми основна цел... да ги разкарам от портфейлът си. Компании които полагат колосални усилия... да се САМОУБИЯТ !!! Тинтата и ВНР луди ли са? Не се ли замислят как ще си транспортират продукцията? Докога тоя мазохизъм на бизнесът... заради една ИЗМАМА? Едва навлязохме в третото десетдневие на септември, а се "радваме" на почти зимни температури в първия есенен ден !!! Къде е това "глобално затопляне", ш*бани ненормалници? отговор Сигнализирай за неуместен коментар