IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Авиокомпаниите преначертават маршрути, за да отговорят на променящото се търсене

Полетите до Азия и Африка предоставят силен поток от приходи, докато трансатлантическият бизнес замира

15:32 | 07.03.21 г.
<p>
	United Airlines пусна нови маршрути без прекачване до градове в Южна Азия и Африка.&nbsp;<em>Снимка: Angus Mordant/Bloomberg</em></p>

United Airlines пусна нови маршрути без прекачване до градове в Южна Азия и Африка. Снимка: Angus Mordant/Bloomberg

Авиокомпаниите преосмислят значението на някога маргинални дестинации в рамките на преначертаването на маршрутни карти с внимание към полети, където търсенето остава най-силно след COVID-19, предава Financial Times.

Въпреки ограниченията за пътувания в някои региони, хората продължават да пътуват, за да посещават роднини или приятели, разпръснати в цял свят, предлагайки стабилен приток от приходи, съобщават ръководители в авиационната индустрия.

На фона на резкия спад на пътуванията по ключови трансатлантически маршрути с цел развлечение или по работа авиокомпании като Virgin Atlantic се възползват от търсенето на полети от диаспората на Великобритания в Южна Азия до места като Пакистан и Индия.

Британската авиокомпания съобщава също за силно търсене на полети до Лагос и Нигерия. Тези маршрути са запълнени на 99%, два пъти повече от настоящото средно равнище в индустрията.

Това е в контраст с имиджа, който компанията си спечели, с превозването на пътуващи отвъд океана до Ню Йорк и до слънчеви дестинации през зимата като Флорида.

Преди пандемията авиокомпанията разчитала силно на полетите на дълги разстояния до САЩ, които бяха едни от най-рентабилните, съставляващи до 70% от капацитета й от места.

Но след като границите на САЩ бяха затворени през по-голямата част от миналата година и е в сила забрана за пътувания на чужденци във Великобритания с цел ваканция, Virgin Atlantic трябвало да промени бизнес модела си.

„Трябваше да променим напълно начина си на работа, да бъдем по-гъвкави и да се възползваме от благоприятните възможности“, коментира Рике Кристенсен, която управлява мрежата за планиране на Virgin Atlantic.

„Трябваше да направим нещо, за да диверсифицираме мрежовата си стратегия“, допълва тя. Хората, които пътуват, за да посетят приятели и роднини – сегмент, известен като VFR в индустрията, са „особено устойчиви“, отбелязва Кристенсен.

Други авиокомпании също променят моделите за пътуване, което кара някои ръководители да поставят под съмнение допускането, че полетите на дълги разстояния са по-засегнати от пандемията от по-кратките пътувания.

Тази зима British Airways е генерирала над 50% от приходите си от пътуващи от дълги маршрути, различни от трансатлантическия, който беше един от най-рентабилните за компанията преди кризата.

Луис Гайего, главен изпълнителен директор на компанията IAG, която е собственик на British Airways, казва, че полети на дълги разстояния до Южна Азия, Западна Африка и Латинска Америка са се оказали по-устойчиви от тези над Атлантическия океан, които са намалели до 15%-20% от приходите от пътуващи през последните шест месеца.

„Общоприетото мнение е, че полетите на дълги разстояния са най-слабият сегмент в момента, но нашите наблюдения не са такива“, казва Гайего.

Air France и американската авиокомпания United Airlines също са засегнати.

Air France е подкрепена от търсенето на полети до бивши френски територии, а United пусна миналата есен нови маршрути на дълги разстояния без прекачване до градове в Южна Азия и Африка.

Патрик Куейл, вицепрезидент на United Airlines за международната мрежа и съюзите, казва, че базираната в Чикаго авиокомпания отдавна е искала да лети до Йоханесбург, Лагос и Бангалор.

Тя има хъбове в Чикаго и близо до Ню Йорк, където живеят значителен брой имигранти, и пътуващите искат да могат да посещават приятели и роднини в Африка и Индия без прекачване през Европа.

„Стремим се да задействаме бизнес плана си в момент, когато пътуванията за посещение на приятели и роднини са доста силни“, казва Куейл. Той допълва, че авиокомпанията със сигурност планира да запази маршрутите след утихването на пандемията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още