Wall Street предлага изгодни сделки на компании от суровинния сектор, за да станат зелени, пише Wall Street Journal.
Две от най-големите компании в света за търговия със суровини Trafigura Group и Gunvor Group имат кредитни линии от банки, които им предоставят по-ниски лихви, за да финансират намалено производство на въглерод във всичко – от петрола до алуминия. JPMorgan Chase & Co. има сделка с европейския енергиен гигант Enel, която предлага стимули на компанията да отговори на някои екологични цели до края на 2022 г. и глоба, ако целите не бъдат постигнати.
Отстъпките помагат за производството и доставката на суровините, които движат глобалната икономика по по-устойчив начин, коментират някои банкери и търговци. Зелените активи вече са модни на Wall Street, където се продават все повече продукти, целящи подобряване на света и по-висока възвръщаемост чрез инвестиции в опазването на околната среда, социалните политики и корпоративното управление (environmental, social and governance - ESG).
Кредитирането помага също на банките, които са подложени на все по-голям натиск от акционери и регулатори, да отговорят на собствените си цели за зелени инвестиции.
„Има невероятен глад за чисти активи. В края на всяка година виждам как ESG инвестициите стават все по-традиционни, но не бях подготвен, че 2020 ще бъде толкова голяма година“, коментира Неха Кулон, глобален ръководител на ESG решенията в JPMorgan Chase.
Стремежът към устойчивост води до промяна в цялата суровинна индустрия. Trafigura създаде подразделение за търговия с нисковъглероден алуминий, за да отговори на търсенето на по-чиста версия на метала. Лек, подлежащ на рециклиране и използван във всичко – от електромобили до соларни панели, алуминият все още изисква голямо количество въглерод при производството си, до голяма степен защото процесите по топене остават почти непроменени повече от столетие, казват експерти в индустрията.
С развитието на технологиите „нисковъглеродният“ алуминий се разграбва бързо. Компании от германските автомобилни производители до подразделението за кафе на Nestle, включващо Nespresso, и Coca-Cola изкупуват метала, за да отговорят на собствените си нови екологични стандарти. Trafigura е успяла да получи по-ниски лихви по кредит за около 500 млн. долара от базираната в Амстердам банка Rabobank и базираната в Париж Natixis, за да купи нисковъглероден алуминий от производители, преди да го препродаде.
Производителите Rio Tinto и Alcoa съобщиха за нов метод на топене през 2018 г., който е изцяло безвъглероден. Apple използва този алуминий в някои от лаптопите си като част от обещанието си да стане въглеродно неутрална до 2030 г.
„Декарбонизацията се превръща в жизненоважен въпрос за алуминиевия пазар. Водим редовни разговори с клиенти в автомобилостроенето и пакетирането, които все повече са съсредоточени върху доставянето на устойчиви и нисковъглеродни продукти на клиентите си“, казва Филип Мюлер, ръководител на подразделението за търговия с алуминий на Trafigura.