Съхранение
Въпреки препятствията добрата глобална мрежа за разпределение на лекарства би трябвало да ускори притока на дозите. Градове от Маями, Далас и Лондон до Лиеж в Белгия, Дубай, Мумбай, Сингапур и Сеул имат добре установен капацитет за дълбоко замразяване.
United Parcel Service изгради инсталации в Луисвил, щата Кентъки, и в Холандия с общо 600 фризера за дълбоко замразяване, всеки от които може да побере 48 хил. ампули от ваксината при температура от минус 80 градуса по Целзий.
FedEx Corp. прибави фризери и хладилни камиони към вече голямата си мрежа за студено съхранение и Ричард Смит, който оглавява усилията за доставка на ваксините на компанията, обещава да освободи колкото въздушен и наземен капацитет е необходим.
Компаниите за доставка имат опит с транспортирането на противогрипни ваксини и медицински проби при ниска температура. Както UPS, така и FedEx мобилизираха по-рано тази година превозването по въздух на тонове необходими медицински консумативи в САЩ, когато недостигът беше остър. Оттогава те координират с производителите на ваксини и държавните ръководители подготовката за доставянето на ваксините.
Достигане до бедните
Хуманитарната агенция на ООН УНИЦЕФ наема авиокомпании в мащабните си усилия да достави ваксината до над 170 страни.
Макар че транспортирането от производствения им пункт до голяма болница или клиника в голям развит град е едно, то предизвикателството става още по-голямо в страни с нововъзникваща икономика, където инфраструктурата до отдалечени селища и градове може да е разнебитена и ненадеждна или дори да не съществува.
УНИЦЕФ проведе разговор през ноември с около 40 превозвачи да направят планове за глобално превозване до 92 от най-бедните страни в света, за които оглавява усилията за закупуване и разпределяне на ваксините срещу COVID. С още 80 страни с по-високи доходи на населението усилията на агенцията ще покрият 70% от населението на света.
PT Garuda Indonesia беше сертифицирана да транспортира ваксини в Индонезия, която беше връхлетяна от най-тежката епидемия в Югоизточна Азия с над 520 хил. потвърдени случаи. Страната създава и едно от най-трудните логистични предизвикателства с население от около 273 млн. души на най-големия архипелаг в света.
Последната миля
Доставките няма да са свързани само с авиокомпании. Коли, автобуси, камиони, дори мотоциклети, велосипеди и магарета може да са необходими за достигане на ваксините до селските райони. На някои места може да се наложи те да бъдат доставени пеша.
„Просто нямаме фризери за дълбоко замразяване навсякъде“, казва Адар Пунавала, главен изпълнителен директор на Serum Institute of India, най-големия производител на ваксини в света. Компанията цели да започне да произвежда конкурента на Novavax скоро.
Възможността за производство на фалшиви ваксини и дори опити за нарушаване на разпространението също предизвикват притеснения, съобщава ИАТА. Фармацевтични компании отговарят, като изискват охрана от началото до края на пътя, казва Доминик Кенеди, управляващ директор на товарните превози във Virgin Atlantic Airways.
Де Жуниак е категоричен, че индустрията е готова. „Няма да разочароваме“, казва той.
преди 3 години ++100 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хахаха ... точно ! инвесторчето обаче заработва коледните премии от господаря блумбърг ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Мисията на века, че като гледам никой освен супер изтрещелите не искат да си им ползват отровите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар