В хладилни складове на летище Франкфурт Lufthansa подготвя намалялата си флотилия за гигантската задача да пренесе милиони дози с ваксини, които трябва да сложат край на глобалната пандемия, предава Bloomberg.
Lufthansa, която е един от най-големите товарни превозвачи в света, започнала да планира още през април в очакване на дозите, които Pfizer, Moderna и AstraZeneca разработват за рекордно кратко време. 20-членна специална група планира как да побере повече от важния товар в 15 самолета Boeing Co. 777 и товарни самолета MD-11 на компанията в момент, когато флотилията й от пътнически самолети лети само с 25% от капацитета си.
„Въпросът е как да увеличим мащаба“, казва Торстен Браун, който ръководи специалната група на Lufthansa. Ваксини
Поразени от пандемията от COVID-19, която унищожава търсенето на полети от пътниците, авиокомпаниите ще поемат тежестта на опитите за изкореняването й, пренасяйки милиарди ампули до всяко кътче на света. Това е безпрецедентна задача, която се усложнява още повече от намалелите размери на авиокомпаниите след съкращаването на работни места, маршрути и самолети, за да оцелеят в кризата, която намали въздушния трафик в света с 61% тази година.
„Това ще бъде най-голямото и най-сложно логистично упражнение в историята. Светът разчита на нас“, коментира Александър де Жуниак, главен изпълнителен директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА).
Асоциацията счита, че 8000 товарни самолета Boeing 747 с капацитет от 110 тона ще бъдат необходими за превозването по въздух, при което ще трябват две години за доставката на около 14 млрд. дози, или почти две за всеки мъж, жена и дете на Земята. Това е голяма поръчка, като се има предвид, че около една трета от глобалната флотилия от пътнически самолети продължава да е приземена, според данни на компанията Cirium.
Катрин О’Брайън, ръководител на имунизациите в Световната здравна организация, оприличава задачата за разпределяне на ваксините след месеци на разработването им на изкачването на връх Еверест на спринт, тръгвайки от базовия лагер.
„Изкачването на върха е свързано с доставянето на ваксините“, заяви тя на 16 ноември.
Bloomberg изброява някои от най-големите предизвикателства по пътя:
Товарен капацитет
Към момента се използват около 2000 товарни самолета, пренасящи около половината от стоките, транспортирани по въздух. Останалите обикновено се причисляват към 22-те хиляди редовни пътнически самолета в света.
Макар че товарните самолети са пълни, обемът на превозените стоки по въздух тази година намалява рязко, тъй като голяма част от самолетите са приземени. Авиокомпаниита преквалифицираха около 2500 пътнически самолета в изцяло товарни, но работата с разпределянето на ваксината щеше да е по-лесна, ако флотилиите летяха с обичайната си честота до обичайните си дестинации.
Поне в началото площта ще е ограничена. Голямата дейност се очаква да започне в пиковото време на товарните самолети при трескавото онлайн пазаруване по Коледа, подкрепено тази година от COVID-19. Ваксини
Pfizer планира да произведе 1,3 млрд. дози от ваксината си до края на следващата година. Moderna, която планира да поиска одобрение в САЩ и Европа в понеделник, ще произведе около 500 млн. AstraZeneca има производствен капацитет за 2 млрд. дози, половината от които ще бъдат насочени към страни с ниски или средни доходи на населението. Ваксини
За да позволят връщането в експлоатация на повече пътнически самолети, правителствата трябва да отворят пътуванията, казва Глин Хюс, глобален ръководител на товарите в ИАТА, повтаряйки познат рефрен в индустрията.
Дълбоко замразяване
Ваксината на Pfizer и BioNTech създава още едно затруднение. Тя трябва да бъде транспортирана при минус 70 градуса по Целзий, т.е. по-ниска температура, отколкото през зимата в Антактида, и компаниите планират да използват термални сензори с GPS, за да проследяват локацията и температурата на всяка доставка на ваксини.
След пристигането ваксината може да бъде съхранявана във фризери с ултраниска температура, които са налични в търговската мрежа и могат да удължат живота на ваксината до шест месеца, или в хладилник в болница за пет дни при температура между два и осем градуса по Целзий, или в специален термален контейнер на Pfizer, в който ще пристигнат дозите. Те могат да бъдат използвани за временно съхранение чрез презареждане със сух лед до 15 дни. Веднъж разтопени, ампулите не могат да бъдат замразявани отново. Ваксини
Организацията ще е деликатна с контрол от завода до клиниката и на всички пунктове между тях. На практика нито един самолет не може да поддържа стоките толкова студени. Вместо това авиокомпаниите ще разчитат на специалните контейнери на Pfizer за охлаждане на лекарството.
United Airlines Holdings започва полети, за да подготви ваксината на Pfizer за доставка, ако получи регулаторно одобрение, съобщи запознат източник. Фармацевтичната компания и авиокомпанията са отказали коментар за полетите, за които по-рано съобщи Wall Street Journal. Ваксини
American Airlines Group и Delta Air Lines са сред останалите авиокомпании, които са заявили, че са готови да превозват доставки на лекарството на Pfizer. American има както контейнери с контрол на температурата, така и предварително пакетирани доставки с паков или сух лед.
Delta одобри неотдавна използването на контейнери с контрол на температурата Opticooler RAP на компанията DoKaSch. Тя също така увеличи разрешените нива на сух лед, смятан за „опасна стока“ според ИАТА, което означава, че едва около 50% от площта обичайно може да бъде запълнена с ваксини, пакетирани по този начин.
American започна тестването на термални пакети и процеси по обработка на Boeing Co. 777-200, пътуващ между Маями и Южна Америка в средата на ноември, съобщи компанията в комюнике в понеделник. Авиопревозвачът не спомена фармацевтичните и товарните компании, с които работи.
преди 3 години ++100 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хахаха ... точно ! инвесторчето обаче заработва коледните премии от господаря блумбърг ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Мисията на века, че като гледам никой освен супер изтрещелите не искат да си им ползват отровите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар