Световноизвестните търговски квартали се подготвят за празничен сезон, различен от всеки, който някога са преживявали. Много хора все още подхождат предпазливо към посещаването на магазини. Ограниченията за пътуване ще намалят броя на богатите туристи, на които обикновено се разчита да харчат куп пари през това време на годината, пише Bloomberg.
Луксозните магазини полагат огромни усилия за социална дистанция и се надяват спасят този важен за тях сезон.
Bond Street, Лондон
Лондонската търговска улица е силно ударена поради зависимостта си от чуждестранни купувачи и липсата на офис служители. Посещенията на магазините вече са намалели наполовина, сочат данни на Кейти Томас, асоцииран директор на Bond Street и Mayfair в компанията New West End – организация на 600 търговци на дребно, ресторантьори, хотелиери в тази част на града.
Магазини, вариращи от Cartier до Chanel, не чакат отварянето си отново, за да се подготвят за празничния сезон, а вместо това вече са поставили коледните светлини по-рано от обикновено. Те ще могат да отворят на 3 декември, когато и светлините на коледното дърво на Bond Street ще бъдат запалени. А служителите планират да сервират горещ шоколад, ако коридорите за посетители в магазините останат в сила.
Champs-Elysees, Париж
Разпространението на вируса доведе до второто блокиране на Франция, а това принуди магазините за стоки, които не са от първа необходимост, да бъдат затворени на 30 октомври.
„Ако не отворим отново на 1 декември, това ще бъде изключително сериозно“, каза Едуар Лефевр, генерален директор на Comite Champs-Elysees, който представлява около 100 магазина в района. Все пак организацията планира да осъществи празничното си светлинно шоу, което да бъде излъчено виртуално.
Известната френска улица е изправена пред сътресения в продължение на няколко години, включително терористични атаки, стачки, бунтове след футболни мачове и насилие по време на протестите на "жълтите жилетки". А продължаването на блокадата може да донесе още повече вреда.
Ginza, Токио
Улиците на Ginza - един от най-известните търговски квартали в Токио, вече биха били украсени досега. Но тази година много магазини и сгради остават без коледни светлини. Япония все още има строг контрол за допускане на туристи в страната, което означава, че само част от обичайния трафик на пазаруване се е върнал в Ginza.
За да се пребори с това, Асоциацията на улица Ginza планира да проведе тематично събитие, по време на което да напомни на хората важността от спазването на мерките и дезинфекцията. Ръководителят на организацията Ерико Такезава обяви, че минувачите ще бъдат подканени да измият ръцете си, а в замяна на това ще получат купони за отстъпка в някои от магазините.
Causeway Bay, Хонконг
Малко търговци са засегнати толкова силно от пандемията, колкото собствениците на магазини в Хонконг. Разходка по главната улица, която е дом на най-скъпите наеми в света, показва, че продажбите на дребно намаляват вече близо 20 поредни месеца на фона на протести и ограничения срещу разпространението на Covid. Магазини на брандове като Tissot, Prada и Victoria Secret са сред затворените витрини.
За да стимулира туризма, Хонконг наскоро създаде т.нар. балон за пътуване със Сингапур, благодарение на който посетителите няма да бъдат карантинирани. Но с увеличаване на случаите на заболели, държавите отложиха старта на програмата си, който бе плануван за неделя, с две седмици.
Fifth Avenu, Ню Йорк
Пето авеню все още е дом на два от най-лъскавите универсални магазини в света: Saks Fifth Avenue и Bergdorf Goodman. Но през последните години се наблюдава, че голяма част от магазините затварят окончателно, а сред тях е и вековният магазин на Henri Bendel. Няколко витрини, включително тази на Ralph Lauren, също остават празни.
Понастоящем магазините на Fifth Avenu се подготвят за приглушен празничен прилив, с малко или никакви туристи. Но от бранша обещават, че ще направят всичко възможно, за да внесат празнично настроение, дори когато случаите на заболели от Covid-19 се увеличават в града.