„Към момента в действие са само 30 подобни кораба, пуснати на вода в последните 2-3 години, а днес вече говорим за значим дял от цялата индустрия! На фона на пълзенето нагоре на електромобилността през последното десетилетие, това е светкавичен скок“, изтъква още Рашев.
Промяната в търсенето на двигатели за танкери е свързана с наложените в началото на годината нови регулации в рамките на морския транспорт от Международната морска организация (IMO), които имат за цел да наложат по-екологични горива с по-ниско съдържание на сяра.
lng
И все пак танкерите с двигатели на двойно гориво ще бъдат само временно решение на проблема със замърсяването в морския транспорт. Алтернативи като водород, амоняк, биометанол ще трябва да бъдат допълнително разработени, за да може секторът да постигне целите на IMO, а това ограничава поръчките на нови танкери, изтъкват от SSY.
Въпреки оптимистичните данни поръчките на танкери, използващи LNG като гориво, все още представляват малък процент от общите поръчки, които достигат 485 през тази година в сравнение с 519 през 2019 г.
От друга страна, проучване на International Council on Clean Transportation (ICCT) показва, че метанът, който е основен компонент в LNG, е можещ парников газ, който улавя 86 пъти повече топлина в атмосферата в сравнение с въглеродния диоксид за период от 20 години.
Според Европейската комисия на метана се падат 19% от причиненото от човека глобално затопляне.
lng
Основен проблем при използването на метана са течовете по цялата верига от добива до неговото потребление. Въпреки репутацията си на „преходно гориво" самият метан е мощен парников газ и в момента тече от производствени кладенци, резервоари за съхранение, тръбопроводи и градски тръби за разпределение на природен газ. Увеличаването на неговото използване като стратегия за декарбонизиране също ще увеличи потенциала за отделяне на повече емисии на метан.
Нетрайният престой на метана в атмосферата обаче ограничават неговия ефект. В краткосрочен план, например 10-30 години, метанът е изключително важен за изменението на климата, но в по-дългосрочен план, като век или два, той играе много по-малка роля за разлика от въглеродния диоксид.
Според ICCT процесът по изграждане на инфраструктура за зареждане на кораби с LNG може да затрудни прехода към нисковъглеродни горива в бъдеще. Вместо това трябва да се инвестира в енергоспестяващи технологии, както и в горива с нулеви емисии, като батериите или водородните горивни клетки.
преди 4 години https://***.wartsila.com/marine/build/engines-and-generating-sets/pure-gas-engines/wartsila-31sg гледам и кawasaki и rolls royce и siemens ... май повечето вече имат такива в производство ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години При газта бавното горене е невъзможно, а то се ползва в големите ДВГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар