Най-голямата компания в света за контейнерен превоз A.P. Moller-Maersk A/S обяви, че започва програма за обратно изкупуване на акции за 1,6 млрд. долара на фона на по-малкото от очакваното влошаване на бизнеса ѝ заради коронавируса.
Базираната в Копенхаген Maersk, която във вторник увеличи за втори път прогнозата си от октомври насам, отчете 39% ръст на печалбата преди лихвите и данъците до 2,3 млрд. долара за третото тримесечие. Печалбата за годината – преди преструктурирането и разходите за интегриране на нови бизнеси, ще е в диапазона 8-8,5 млрд. долара. Предишната прогноза бе за диапазона 7,5-8 млрд. долара, съобщава Bloomberg.
Световната икономика през миналото тримесечие „все още бе силно засегната“ от пандемията, посочиха от Maersk в сряда. „Въпреки това обемите намаляха по-малко от очакваното“, се казва още в съобщението. Също така компанията съобщава, че разходите са били „под контрол“, а тарифите за товарни превози са се увеличили.
Maersk транспортира около една пета от контейнерите в движение по света, което позволява на компанията да даде своята уникална гледна точка за международната търговия. Обемите на превозваните контейнери са се увеличили с около 1% през последното тримесечие, което е над очакванията на Maersk от по-рано през годината, посочват от компанията. Тарифите за товарните превози са се увеличили с 4,4% средно спрямо предходната година.
След днешните новини цената на акциите на Maersk върви надолу на борсата в Копенхаген. Книжата поевтиняват с 1,4% минути преди 12:30 ч. българско време, след като отвориха сесията с ръст от почти 2%. Основният индекс на борсата в датската столица OMX Copenhagen Benchmark (OMXCBGI) остава почти без промяна.
От Maersk посочват, че въпреки ръста в печалбата „условията за търговия и прогнозите остават обект на по-голяма от обичайната волатилност, като се имат предвид причинените или потенциално причинените сътресения от Covid-19“.
Прогнозите за глобалната търговия и икономика остават несигурни с новия пик на пандемията в Северното полукълбо.
Според анализатора на Jefferies Дейвид Керстенс търсенето на контейнери „се очаква да бъде подкрепено от рекордно ниските запаси на дребно в САЩ през следващите две до три тримесечия“. По думите му Maersk би трябвало да разполага с около 12,5 млрд. долара, които да използва за придобивания и обратно изкупуване на акции, без да застрашава инвестиционната си оценка.
В това време компанията се преструктурира, за да се адаптира към новите предизвикателства, пред които е изправена. Maersk записа разходи за преструктуриране през третото тримесечие в размер на малко над 100 млн. долара, свързани със съкращението на около 2000 работни места заради реорганизирането на звената си за морски превоз, логистика и услуги.