Ръстът на броя на заразените с Covid-19 притиска възстановяването на въздушния транспорт, превръщайки зимата в период на изпитание за превозвачите, които сега възлагат надежди за отскок през пролетния сезон, съобщава Bloomberg.
Авиокомпаниите призовават правителствата да увеличат тестванията, както и да предоставят допълнителни „корона коридори“ (взaимнoтo oтвapянe нa гpaницитe мeждy дъpжaви, намиращи се нa сходен eтaп в бopбaтa cpeщy ĸopoнaвиpycа, предоставящо oпpocтeни пpaвилa зa пpидвижвaнe зa гpaждaнитe нa тeзи cтpaни – бел. ред.), за да стимулират търсенето. През втората половина на годината индустрията е заплашена да изгуби 77 млрд. долара.
Международната асоциация по въздушен транспорт призова за нова правителствена подкрепа, като същевременно подчерта значимостта на безопасността при полетите.
Проблемите за индустрията са очевидни навсякъде по целия свят, като авиокомпаниите загърбват по-ранните си прогнози, според които трафикът постепенно трябва се увеличи до нормалните нива отпреди пандемията през четвъртото тримесечие. Вместо това превозвачите намаляват и съкращават финансите си.
авио1
Хонконгската авиокомпания Cathay Pacific Airways Ltd. ще съкрати над 5000 работни места и ще закрие притежаван от нея регионален превозвач. Компанията-майка на British Airways IAG SA вече не очаква възстановяването на полетите през последните три месеца на годината и свива капацитета си. American Airlines Group Inc. разреши продажбата на акции за 1 млрд. долара, след като стана ясно, че "изгаря" до 30 милиона долара на ден през това тримесечие.
авио2
Изключение в случая е Китай, където пандемията е овладяна и вътрешните полети са нараснали до нивата отпреди година. В САЩ авиокомпаниите превозват по 1 милион пътници на ден за първи път от март насам. И все пак въздушният трафик е на равнище, на което е бил преди повече от три десетилетия.
„Все още остава неясно дали Китай може да бъде модел за това как ще изглежда възстановяването на други пазари на къси и средни разстояния, като САЩ или Европа, или просто аспектите от неговата география и култура го правят различен“, споделя Ник Кънингам, анализатор от агенция Partners.
авио3
Ако и други пазари успеят да последват Китай, това би се отразило и на темпа на възстановяване на производителите на самолети Airbus SE и Boeing Co. Airbus се готви да увеличи производството през следващата година на своя най-важен самолет A320neo, в знак на нарастваща увереност, че търсенето на самолети се движи към възстановяване. Европейският производител на самолети подчерта, че плановете все още не се окончателни.
От своя страна Boeing се готви да върне в небето своя 737 Max, който беше приземен в глобален план в продължение на 17 месеца след две катастрофи. Американските и европейските регулатори се намират в последната фаза на одобрение на повторното въвеждане на самолета в експлоатация. Китайските власти изтъкват, че самолетът е приоритет, но не предоставят конкретен график за връщането му.