Предполагаше се, че евтиното пилешко месо ще бъде изборът на протеин по време на пандемията. Но доставчиците с по-голям фокус върху говеждото месо се представят по-добре от тези, които разчитат повече на пилешкото, предава Bloomberg.
Американските и бразилските производители на пилешко месо изпитват затруднения заради свръхпредлагане, ниски цени и вяло потребление, а анализатори твърдят, че може да е необходимо намаляване на производството, за да се подкрепят цените и да се запазят маржовете. Доставчиците на говеждо месо се възползват от сравнително по-силното търсене и цени. Месо
В САЩ производството на месо се възстановява от нарушенията заради вируса, което означава, че доставчиците изпреварват търсенето на фона на все още вялите продажби на хранителни услуги. Производството на говеждо месо се връща към нормалното, така че червеното месо вероятно ще се конкурира с пилешкото при продажбите в хранителни магазини.
„Ще видим приток на червено месо на пазара“, коментира Питър Галбо, анализатор в Bank of America, добавяйки, че продажбите на дребно на говеждо месо вероятно ще се увеличат значително тази есен.
Същевременно цените на пилешкото месо са твърде ниски, а търсенето – твърде слабо, за да оправдае реклами, които могат да помогнат за генериране на продажби.
Sanderson Farms, която е третият по големина производител на пилешко месо в САЩ, съобщи миналата седмица, че общото производство през четвъртото тримесечие на фискалната 2020 г. ще намалее с 5% на годишна основа.
Главният изпълнителен директор Джо Сандерсън прогнозира „по-ниско търсене по време на празничния сезон на всички наши продукти“.
Във водещия износител на пилешко месо в света, Бразилия, по-ниското производство или по-високите цени може да са неизбежни за покриване на резкия ръст на разходите за храна, казва Рикардо Сантин, ръководител на компанията ABPA.
Цените на царевицата и на соевото месо в страната продължава да е на исторически връх на фона на силното търсене и слабостта на местната валута, които засилват привлекателността на износа. Цените на царевицата трябва да останат високи на фона на ограниченото предлагане тази година, смята Ана Луиза Лоди, анализатор в компанията StoneX in Campinas. Правителството обмисля да освободи вноса от мита, за да намали разходите. Почти 80% от разходите за производство на птици идват от храна в страната. Месо
Бразилските компании за пилешко месо трябва да се справят със слабия износ и местни продажби. Традиционните купувачи като Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства намаляват значително вноса тази година. Износните цени през август са намалели с 20% на годишна основа.
Китай е изключение, като износът на Бразилия към азиатската страна е нараснал с 28% тази година. Но Китай представлява само 17% от износа на пилешко месо на Бразилия. Ситуацията е различна при говеждото месо, като доставките подобряват рекорди тази година благодарение на Китай, който съставлява почти 60% от износа на Бразилия.
Въпреки че спадът на бразилския реал подкрепа приходите от износ в местна валута, това не е било достатъчно да компенсира по-високите разходи, свивайки маржовете на износителите от май насам, казва Сезар де Кастро Алвеш, консултант по земеделието в компанията Itau BBA. През август маржовете в производството на пилешко месо са били негативни от 5%.
Местният пазар не помага, тъй като потреблението е стабилно въпреки по-ниските цени. Цената на пилешкото месо никога не е била по-ниска спрямо тази на говеждото месо. Въпреки че търсенето на храни проявява признаци на възстановяване продажбите в ресторантите продължават да са ниски, а училищата остават затворени.
„Секторът на производството на пилешко месо в Бразилия е на кръстопът, като производителите увеличават производството на фона на слабо търсене на износ и растящи разходи“, казва Алвеш. Производителите се нуждаят от по-слабо предлагане, за да вдигнат цените и да се върнат към рентабилност, допълва той.