Години наред правителствата, лекарите и известните готвачи се опитваха, но не успяваха да накарат света да консумира по-малко захар. После се намеси пандемията, пише Bloomberg.
Глобалното затваряне на ресторанти, спортни арени и кина означава, че търсенето на захар ще спадне през този сезон за първи път от четири десетилетия, смята Czarnikow Group.
Продажбите на напитки и сладкарски изделия при гиганти като Coca-Cola и Nestle спаднаха и въпреки че икономиките започват да се отварят, не е ясно колко бързо ще се възстанови търсенето, тъй като доходите и заетостта също спадат.
"Ако отидете на кино, вероятно с удоволствие ще изпиете литър или може би повече безалкохолно, докато гледате филм, но не смятаме, че хората ще изпият цял литър, докато гледат Netflix", каза Бен Сийд, анализатор в Czarnikow в Лондон, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.
Захарната индустрия беше под обсада и преди коронавируса. Ръстът на търсенето, до голяма степен обусловен от развиващите се страни, се забави през последните години, когато законодателите от Южна Африка до Тайланд обложиха с данъци захарните напитки, а здравните групи призоваха хората да намалят въглехидратите на фона на проблемите със затлъстяването. Компаниите отговориха, като започнаха да продават лакомства за отслабване и газирани напитки без захар.
Нищо от това не оказа толкова голямо въздействие, колкото ограниченията, които намалиха разходите извън дома. И сега развиващата се глобална рецесия намалява перспективите за потребителското търсене.
Само през първите три седмици на април обемите на Coca-Cola се понижиха с около 25% и компанията заяви, че ефектът от пандемията за второто тримесечие ще бъде съществен. PepsiCo очаква приходите през второто тримесечие да спаднат.
Консумацията на захар ще се понижи с 1,2% до 169,9 милиона тона през този сезон според Czarnikow Group.
Анализаторите от правителството на САЩ и Citigroup също виждат, че търсенето спада този сезон. Международната организация за захарта заяви, че кризата е заличила по-голямата част от прогнозирания растеж на потреблението през 2020 г. и може да последват по-големи загуби.
Намаляващото търсене означава по-големи от очакваното излишъци на захар през този и следващия сезон, заяви Джон Стансфийлд, анализатор в Group Sopex.
Продължението на материала четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.