Citi обяви, че средствата, ангажирани до момента от страна на компанията за борба с последиците от разпространението на коронавируса надхвърлят 65 млн. долара.
Около половината от тези пари – 36 млн. долара са събрани от благотворителни вноски, а останалите близо 30 млн. долара са под формата на безвъзмездни средства от фондацията на Citi.
Целта на компанията е да се облекчат работниците и общностите, които са на първа линия в борбата с Covid-19. Част от средствата ще бъдат инвестирани в програми, фокусирани върху икономическо възстановяване и финансова стабилност.
Помощта се предоставя под формата на медицинско оборудване за здравни работници на първа линия и храна за семейства с ниски доходи. Осигурява се и подкрепа за за малкия бизнес и физически лица, като целта е да бъдат подпомогнати общностите, които са изправени пред критични предизвикателства.
Фондация Citi отделя 10 милиона долара за подпомагане на финансовото развитие малки предприемачи, които нямат пълен достъп до държавно подпомагане.
В средата на април пък мисията на САЩ в България стартира “Обединени срещу COVID-19”, която се осъществява с Българския дарителски форум , Фондация “Америка за България” и Американската търговска камара в България. Инициативата вече е събрала над 800 000 лв. дарения за общности в България, включително болници, граждански организации, читалища и социални предприятия.
Приоритетно ще се подкрепят проекти, които помагат на уязвими групи, засегнати от кризата, включително медици, хора с увреждания, възрастни, самотни родители. Досега 21 компании, фондации и физически лица са допринесли за кампанията, сред тях са американските компании Coca-Cola, ContourGlobal, Citi, AIG, AES, Titan Machinery и Mylan.