Тъй като хотелиерската индустрия е повлияна от коронавируса, цените на акциите на компаниите в сегмента също страдат. В САЩ приблизително 1,4 млрд. долара приходи изчезват всяка седмица от индустрията. Ако нивата на заетост паднат само с 30% тази година, хотелиерството в САЩ може да регистрира загуба на приблизително 4 млн. работни места.
Глобалните стимули
Редица туристически индустрии по света призовават за стимулиращи пакети.
На 25 март Конгресът на САЩ финализира историческа сделка за 2 трлн. долара, която включва 25 млрд. долара безвъзмездна помощ за авиационната индустрия. Във Великобритания властите предоставиха на малкия бизнес субсидии за хотелиерство, които са на стойност до 30 000 долара за компания, като част мащабния спасителен план в размер на 400 млрд. долара.
Китай, Германия, Италия и Испания очертаха мащабни стимули за милиарди долари в отговор на разпространението на COVID-19. Като цяло най-малко единадесет държави са обявили планове за стимулиране, заедно с институции като Европейската комисия (ЕК) и Международния валутен фонд (МВФ).
На фона на пандемията от COVID-19 е ясно едно: въздействието върху туристическата индустрия ще има значителен ефект върху широката икономика.
Пътуванията са тясно свързани с петрола, тъй като транспортът представлява над 60% от глобалното търсене на суровината. През второто тримесечие на 2020 г. глобалното потребление на петрол се очаква да спадне с 25 млн. барела на ден.
Заедно с това дискреционните потребителски разходи съставляват над една трета от американския БВП. Очаква се въздействието на пандемията в този сектор да допринесе за спада в брутния вътрешен продукт (БВП) на САЩ, който се очаква да надхвърли 10% през второто тримесечие.