Опустошенията, които коронавирусът причини по света, трудно биха могли да бъдат количествено определени. Наред с броя на хората, изгубили своя живот заради заразата, глобалната икономика се изправя пред изпитание, докато цели индустрии се разпадат. Туризмът понесе един от най-тежките удари, като здравната криза засегна поминъка на милиони хора. Докато се изчислява корпоративната „касапница“, някои цифри се открояват и показват колко дълбока е кризата в тази индустрия, пише Wall Street Journal.
6
Необходими са цели шест години на авиокомпаниите, за да се възстановят от терористичните атаки от 11 септември 2001 г., но щетите, причинени от разпространението на COVID-19, са значително по-големи от онези и съответно ще трябва повече време на индустрията, за да си стъпи отново на краката.
След 11 септември беше ясно какви поправки трябва да се направят – заключени и подсилени врати на пилотската кабина, засилена проверка на летищата, проверка на потенциално опасни пътници. В момента обаче все още не е ясно какви мерки трябва да се въведат след здравната криза, която продължава да тресе света.
Всички ли ще носим маски в самолетите? Ще трябва ли средните седалки да остават празни, както е сега, за да се осигури известно разстояние? Ще имат ли нужда пътниците от здравни карти, доказващи, че имат антитела срещу патогена или са получили ваксина, която все още не съществува?
Най-големият въпрос от всички е кога доверието ще се върне в небето, към летищата, влаковете, автобусите, хотелите и дори към круизните кораби. След терористичните атаки мина доста време: три години преди възстановяването на капацитета на авиокомпаниите. Индустрията реализира кумулативни нетни загуби в периода между 2001 и 2005 г. в размер на 60,6 млрд. долара.
95%
Толкова е понижението по отношение на пътникопотока през летищата в Ню Йорк през последните дни спрямо същия период преди година, според летищните власти в Ню Йорк и Ню Джърси.
Излитанията и кацанията намаляват с 80% до 85%, посочва Рик Котън, изпълнителен директор на летищната администрация в САЩ.
Едно добро число: товарният трафик на летищата „Кенеди“ и „Нюарк“ не е намалял съществено и през последната седмица на март всъщност е нараснал с между 5% и 6%. Все по-често обаче товарите са медицински консумативи, подчертава Котън.
-73%
С толкова намалява капацитетът на полетите на авиокомпаниите в световен мащаб към 8 април, измерено по формулата изминати мили-седалки, според данните от графика на OAG, анализирани от PlaneStats. Капацитетът на авиокомпаниите в Северна Америка е спаднал със 72%; този в Европа - с 84%, а в Азия - с 61%.
През май се очаква да има още по-малко полети, като само United съобщи, че за следващия месец е изтеглила 78% от вътрешните си полети и 89% от международните пътувания от разписанията.
преди 4 години Както каза Chamath....Who cares! Just let them wipe out.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Стига бе,няма да има снимки на спортисти и чалгаджийки на Бали, Малдиви...Че ми писна да ги гледам да агитират за коронобесието!Даже в редките моменти, когато поглеждам към кутията за СМРАД. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Защо да са мрачни новините - спрени една камара безсмислени шматкания напред-назад и 2 мегатона емисии на ден вече не се отделят. Малко да попапкат бубката и държавите бензиностанции. Не всички новини са лоши :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар