Авиокомпании в Съединените щати и Европа отменят полети и изготвят планове за премахване на работни места, докато търсят подкрепа от правителствата за справяне с най-големия спад в индустрията, причинен от коронавируса, пише Bloomberg.
American Airlines Group, Delta Air Lines, United Airlines Holdings и Southwest Airlines твърдят, че обсъждат получаването на помощ от правителството, но не разкриват подробности.
Германия и Франция обсмилят финансова подкрепа, за да помогнат на Lufthansa и Air France-KLM да преминат през кризата. Ръководителят на Norwegian Air Shuttle призна, че превозвачът е на ръба и помоли за помощ. Италианското правителство обмисля да налее 300 млн. евро в борещата се Alitalia и може да поеме авиокомпанията, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.
Авиационната индустрия във Великобритания се нуждае от 9,2 млрд. долара правителствена подкрепа, твърди Питър Норис, председател на Virgin Galactic Airways в писмо до премиера Борис Джонсън, което предстои да бъде изпратено в понеделник, обяви Sky News.
Икономическият ефект от пандемията нанесе удар на авиокомпаниите по света, тъй като хората отменят пътуванията си, а редица правителства вече наложиха ограничения на полетите от и до страните с най-високи нива на заразяване. Решението на американския президент Доналд Тръмп да спре полетите от Европа се очаква да има сериозни последици за трансатлантическия пазар, който обичайно е най-доходоносният в индустрията.
Вчера Тръмп заяви, че разширява забраната си, а тя вече обхваща Великобритания и Ирландия. Настоящите ограничения за Европа засягат около 7300 полета до САЩ, или над 2 млн. еднопосочни билета в рамките на месец, посочва Cirium, която следи трафика. С Великобритания и Ирландия полетите стават с 4300 повече.
“Това е криза от глобален мащаб, като никоя друга, която познаваме”, заяви главният изпълнителен директор на British Airways Алекс Круз в бележка до служителите, разгледана от Bloomberg. “Това е по-лошо от епидемията на ТОРС в началото на хилядолетието, 11 септември 2001 г. и финансовата криза през 2008-2009 г.”, обясни той.