Опазването на климата все повече се превръща в конкурентно предимство: концерните, инвестиционните фондове и фонд мениджърите все повече обръщат внимание на въпросите, свързани с климата - не само, за да убедят клиентите си, но и инвеститорите. В глобален мащаб германската индустрия отчита слабо представяне в това отношение, като само девет компании са получили най-високия рейтинг от британската неправителствена организация CDP, пише германското издание Der Spiegel.
Организацията събира данни за мерките за опазване на климата от повече от 8000 компании по света и формира оценка за справяне с климатичните изменения по скалата между A и D-.
Деветте германски компании, влезли на челно място в класацията, отчитат, че благоприятните за климата бизнес модели не са единственият критерий, за да получат преднина. Най-високата оценка e постигната от Deutsche Bahn и Telekom, но също така и от фирми, които отделят много въглероден диоксид, като HeidelbergCement, Thyssenkrupp и TUI, или химически компании като Lanxess и Bayer.
Причината за това е, че оценката е съставена от възможно най-голямата степен на прозрачност в публикуваните данни и мерки за защита на климата.
Например, производителите на цимент изразходват много енергия и генерират високи количества въглероден диоксид, но CDP може да ги отличи, ако въпреки това работят за преход към възобновяеми енергийни източници, което е мотивиращ фактор и за техните доставчици да намалят емисиите.
Японските компании са първенци. В световен мащаб само 179 от над 8000 проучени компании са във водещата А листа, включително добре познати имена като Microsoft, Nestle, Sony, Unilever, Walmart, Danone, Lego, H&M или L’Oreal. Те са разпределени в общо 22 страни, като повечето от компаниите с оценка А са със седалище в Япония (38 компании), в САЩ (35) и Франция (22). В Латинска Америка единствено два бразилски концерна са се сдобили с оценка A, а в Африка - един. Германия е на трета позиция в Европа с девет компании след Франция и Великобритания (с общо десет компании във водещата листа).
Франция задължава инвеститорите да съобщават за климатичните рискове на бизнеса си по закон. Регулациите в Япония са също толкова строги, но в повечето страни те липсват - дори в Германия.
Инвеститорите настояват за по-добро ниво на опазване на климата
"В условията на днешната икономика водеща позиция при опазването на климата гарантира добър бизнес“, коментира Стивън Тебе, управляващ директор от CDP.
Тебе признава, че няма ясна връзка между защитата на климата и цената на акциите на дружествата, но е убеден, че компаниите с най-висока оценка в класацията просто се управляват по-добре, разбират по-добре рисковете, познават своите вериги за доставки и се адаптират към промените, поради което са и по-успешни.
Още новини и анализи чете в Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години Ако още не си си отговорил защо хората купуват акции на теслата нещата при теб не вървят на добре отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мениджърите на фондове са професионални инвеститори защото си вадят хляба с управление на капитали. Не е толкова важно дали свои или чужди. Във всеки случай не са аматьори като теб, даскале. Ако се смяташ за по-компетентен, защо още не си основал собствен инвестиционен фонд? Събирай такси от клиенти на които не им пука за екологията. Тук ги има много. Инвеститорите за които се говори в статията също не са чак такива алтуристи. Просто започват да усещат как замърсяващите компании ги чакат лоши времена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Стига сте писали глyпости. Прочетете се сами:"концерните, инвестиционните фондове и фонд мениджърите все повече обръщат внимание на въпросите, свързани с климата..."Инвестиционните фондове и фонд мениджърите не са инвеститори !!! Те само управляват чужди пари и откровено казано - не им пука за резултатите и сгодата за тия, дето им поверяват порите си - тях ги интересуват ПРОДАЖБИТЕ. Да, ного клиенти на фондовете могат да бъдат подмамени с модната тема за зеленящината и приказките как още утре светът ще забрани употребата на слуз и газ и ще занули въглеродните емисии. Но тия клиенти в огромната си част не могат да се похвалят с икономическа и инвестиционна култура на високо ниво, защото иначе щяха да инвестират самостоятелно, вместо да плащат такси на някой да го прави вместо тях.Типичен пример за това са Тесличките. Един от основните фактори за надуване на цената им са именно фондовете, които турят в техни акции докъм например да кажем максимум 1% от парите - само за да се хвалят пред потенциалните клиенти... които просто не проумяват, че тая най-модерна и обсъждана компания на света, досега не е спечелила и цент за акционерите си и няма признак да стори това в близко време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар