Българските ученици на 15-годишна възраст се представят незадоволително в изследване на уменията по четене, математика и природни науки на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Резултатите на българските деветокласници и по трите компонента са под средното ниво за участвалите в изследването страни.
Те заемат най-предно място по математика - 49-о, а по умения за четене и природни науки са съответно на 54-о и 56-о място.
Китайските ученици далеч изпреварват връстниците си от останалите страни в света, съобщава Bloomberg. Проучването на ОИСР, което се провежда веднъж на три години в цял свят, установило, че и четирите изследвани китайски провинции – Пекин, Шанхай, Дзянсу и Джъдзян, са се справили най-добре по природни науки и математика, въпреки че доходите на домакинствата са доста под средното равнище на страните членки на организацията. По четене десетте процента от китайските ученици в най-необлагодетелствана ситуация са показали по-добри умения в сравнение със средното равнище в ОИСР.
„Качеството на техните училища днес ще донесе сила на икономиката им утре“, заяви генералният секретар на организацията Анхел Гуриа.
Изследването PISA сред 600 хил. ученици в 79 страни показва затрудненията при подобряването на образованието, понякога независимо от ресурсите, които се заделят за тази цел. Това се оказва особено проблематично за страните от ОИСР, които са увеличили разходите си за ученици от началното и средното училище с над 15% през последните десет години.
„Разочароващо е, че повечето страни в ОИСР на практика не са постигнали подобрение в представянето на учениците си от първото провеждане на PISA през 2000 г.“, отбелязва Гуриа.
Докладът показва и различията в образователните постижения в зависимост от социално-икономическата среда. В някои страни, в които разходите на държавата за образование са високи, семейството на ученика все пак играе значителна роля за резултатите им в училище.
Средно 12% от вариациите в представянето на учениците по четене във всяка страна са свързани със социално-икономическия им статус. В редица европейски страни, включително Франция и Германия, равнището е над 17%.
преди 4 години нормално и ние кат бяхме комунисти и наще ученици бяха първенци са произвеждаме само курррви, бакшиши, мутри и преписвачи какви да са ни учениците ?? Мда чалгатрополис и демокрация тва произвежда, комунизъм и дисциплина прай пайниците на първо място ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар