Доверието на главните изпълнителни директори пада стремглаво в световен мащаб през последната година. Това показва вторият годишен доклад за индекса на доверието на Worldcom Public Relations Group (Worldcom), световна група за партньорство на независими фирми за връзки с обществеността.
Индексът отразява мненията на 58 хил. висши ръководни кадри от целия свят с , като за проучването е ползвана помощта на изкуствен интелект, уточняват авторите на доклада.
Според документа общото доверие сред мениджърите пада с 20%. Най-силно понижение се отчита в САЩ, където доверието намалява с 51%. В Китай спадът достига 21%.
Любопитно е, че в Япония се отчита ръст на индекса със 74%.
„Високите нива на несигурност в световен мащаб, включително нагласата за търговската война между САЩ и Китай, не допринесоха за овладяването на страховете на бизнес лидерите. Изследването показва, че световните търговски и тарифни споразумения подкопават доверието“, коментира Роджър Хърни, председател на Worldcom Public Relations Group, цитиран в прессъобщение на организацията.
Наред с доверието в световен мащаб, докладът измерва значението на достигането до конкретна аудитория и нивото на увереност сред висшите ръководни кадри за способността им да достигнат до нея. През 2018 г. изпълнителните директори са най-загрижени за достигането до клиенти, докато в доклада за 2019 г. респондентите казват, че са най-загрижени за инфлуенсърите, които бележат ръст от 160% от 2018 до 2019 г., следвани от клиенти и служители.
Въпреки това увереността на изпълнителните директори за способността им да достигнат до инфлуенсърите остава доста ниска. Лидерите са по-уверени в способностите си да достигнат до акционери, клиенти, доставчици и дори държавни служители.
„Инфлуенсърите са аудитория в упадък през 2018 г., но изпреварват всички в тазгодишния доклад“, каза Хърни. „Ръстът на тази аудитория може да подскаже, че лидерите смятат, че се нуждаят от подкрепата на Инфлуенсърите, които да им помогнат да се ориентират в бурните времена.“
Сега основен фокус в битката за наемане и задържане на служителите е повишаването на квалификацията.
Друг проблем, който споделят главните изпълнителни директори и главните маркетингови директори, е задържането на настоящите служители. Лидерите имат ниска увереност в способностите си да запазят талантите.
Фирмите Във Великобритания и САЩ са класирани, съответно, на последно и предпоследно място по увереност да запазят служителите си. Това е само един от петте въпроса, свързани със служителите, които са включени в първите шест световни теми.
Икономическата миграция предизвиква безпокойство в световен мащаб - най-вече в САЩ, които са и с най-ниския резултат на индекса на доверие. Тема номер едно, определена от лидерите, е повишаването на квалификацията и преквалифицирането на служителите. Резултатът на Великобритания в тази област е най-нисък, а на Япония е най-висок.
Подобряването на уменията е само една от многото области, които лидерите изследват, за да поддържат служителите лоялни и ангажирани.