National Australia Bank Ltd (NAB) заяви в сряда, че почти е удвоила средствата, заделени за компенсации за клиенти заради надплатени такси, до 2,09 млрд. австралийски долара (1,40 млрд. долара), което повишава очакванията за по-нататъшно намаляване на дивидентите или увеличаване на капитала, съобщава Ройтерс.
Въпросната сума беше гласувана заради разследване, наредено от правителството, което установи нарушение в големите австралийски финансови институции, като NAB посочи във връзка с обвинения, че ръководството не е поело отговорност за неправомерни действия в банката.
„Ние разбираме, че акционерите с право ще бъдат разочаровани“, споделя в изявление изпълнителният директор Филип Хроникън. „Ние също признаваме необходимостта да се даде приоритет на справянето с тези минали проблеми и да ги решим заради клиентите“, допълни той.
Неочаквано високата клиентска такса на NAB излиза наяве само месеци, преди да встъпи на своята длъжност избраният за нов главен изпълнителен директор Рос Макюън. В същото време тя изяжда капиталовите равнища на третия по големина кредитор в Австралия преди поставения от регулаторите краен срок за постигане на съотношение на основния капитал от 10,5% до януари.
S&P Global Ratings заяви, че очаква NAB „да успее да запази своята капиталова сила, като компенсира намалението на печалбата си с комбинация от намалено изплащане на дивидент и ново емитиране на капитал“.
По-рано тази година NAB намали дивидента си за първи път от десетилетие с 16%, за да гарантира спазването на регулаторните изисквания относно постигането на капиталова адекватност на основния капитал, което се отнася до средства, заделени за случай на остър икономически спад.