Производството на т.нар. „зелен“ водород чрез преобразуването на вятърна и слънчева електроенергия има потенциала да изиграе основна роля в процеса на енергиен преход, пише анализаторът Дан Питърс за Euractiv.
Проучване на компанията Navigant от 2018 г. показва, че биометанът и другите възобновяеми газове могат нараснат до ниво от 122 млрд. куб.м до 2050 г. при най-оптимистичния сценарий.
Днес този производствен потенциал е увеличен до 270 млрд. куб.м.
Новото проучване на Navigant показва, че зеленият водород може да се окаже ефективен заместител на природния газ, особено в транспортния сектор.
Очаква се до 2030 г. да бъдат изградени две паралелни инфраструктури, базирани на вече установените газопроводи, включващи метан и водород. Това значително ще намали инфраструктурните разходи, насочвайки повече средства към производството на възобновяем газ. В случая е необходимо единствено да се пренастроят съоръженията, за да поддържат необходимото налягане при транспорта на газовете.
Също така трябва да се отбележи, че водородът може да се придвижва с много по-висока скорост от природния газ. Това намалява броя на необходимите за преноса компресорни станции.
Проблемът днес е, че производството на зелен водород остава скъпо. Въпреки това, според прогнозите, този ресурс може да измести актуалния „син“ водород, добиван от отделянето на въглеродния диоксид от природния газ, след 2030 г.
За тази цел, разбира се, ще са необходими и повече соларни и вятърни мощности.
До 2050 г. или 2060 г. синият водород може да бъде напълно заместен от зеления газ.
Имайки се предвид кумулативният ефект на емисиите въглероден диоксид, ще е разумно да се започне един агресивен подход по отношение на декарбонизацията, посочва Питърс.
преди 5 години съгласен съм с теб :))) ... само си чешем езиците по тази тема . жигулката и в този и в следващия живот няма да можеш да я зареждаш от чешмата ... двигателите на водородни клетки поставят повече въпроси отколкото решават за момента . темата е много сложна . но пък хората от "социалистическия северен свят" + япония + калифорния търсят решения :)))например една toyota miral струва в европа около 50.000 евро , резервоара събира 4гк водород (или 60л) , който струва около 10 евро/кг и с него може да измине около 600км . подобна дизелова кола изминава с един резервоар от 60л почти 1000км за почти същите пари ... отделно една водородна станция за зареждане е сериозна инвестиция за момента и на нея трудно се зареждат повече от 400 коли на ден , докато на една обикновенна бензиностанция спокойно могат 1000 на ден да се заредят ... има доста инфо по мрежата кое как за водорода , но се съмнявам че те интересува , затова карай жигулката и си свиркай . това е за един друг свят , не наш'та действителност . еле па това с електролизерите дето съм го постнал по-долу :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Киселото зеле , смисъл да си чешем езиците тука ше има едва когато ше мога да си напълня резервоара на жигулката от чешмата ... в некой по-добър живот , не в тоя ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години мдааа ... на "зеления водород" се залага доста сериозно в европа . поне в онази северна част на европа дето тук се осмива като социалистическа , за разлика от капиталистическия юг на европата - дето сме и ние :))) . те една фирма дето се занимава с такива решения :http://greenhydrogen.dk/а това им е брошурата на електролизера за водород :http://***.scandinavianhydrogen.org/wp-content/uploads/2017/12/6_Henrik-Steen-Pedersen.pdfготови решения , вода + възобновяема енерия = зелен водорд . пробно в дания , ще закупят 3 автобуса с водородни клетки и такава станция за производство и ще ги тестват 3 години за рентабилност . при положителен резултат ще заменят постепенно всичките си дизелови автобуси на водородни . Импе четеш ли ?https://***.gasworld.com/north-denmark-signs-contract-for-three-hydrogen-buses/2016320.articleа пък у нас ще "капитализираме" дългът на марица изток 2 ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар