Работната пчеличка на небесата, хитът на Boeing - дълго време имаше много положителни парафрази за Boeing 737 на американския производител на самолети. Общо повече от 15 000 поръчки за серията, повече от всяка друга, са част от историята на големия успех.
Но този успех е под въпрос след двете катастрофи на модифицираната версия Max. Сега Boeing може да се страхува за своя Happy End. Защото всички подобрения на ефективността и всички модернизации не можеха да скрият, че основната концепция на 737 е на повече от 50 години.
Вместо да разработи нещо съвсем ново за сегмента с най-голям обем на продажбите - самолетите за малък и среден обсег, компанията реши отново да преработи съществуващи модели. Това е по-евтино, новите разработки биха стрували десетки милиарди. Времето също притиска, след като Airbus представи своя A320neo - горивоефективен модел. А с новите технологии старите самолети наистина биха могли да се подобрят.
Въпреки това повишаването на ефективността има обратната страна. И въпреки че причините за инцидентите все още не са установени, то едно е безспорно: въздухоплавателните средства стават все по-сложни. Но каква полза от съвременната технология, ако тя не може да бъде контролирана от хората?
Целия анализ четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria
преди 5 години Съгласен съм. отделно мисля, че взеха да прекаляват с "умните" системи. Това, което се прокрадва за този случай е, че самолетът не е напълно статично устойчив. ако е вярно - лошо, все пак това не е военен изтребител, където да се търси нарочно такъв ефект. Все пак си мисля, че при инженерите на Боинг има изключително много здрав разум. Боинг са велика фирма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години 737 е един наистина фантастичен самолет.Още като малък четох в списанията за него, беше просто фантастичен.НО беше за 80-100 човека пътници.Летял съм няколко пъти с него в по-ранните му модификации, по мнение на пилоти(имам познати такива) - стабилен като патица - просто е трудно да катастрофираш с него.С времето започнаха да изстискват от резервите му все още и повече, стигайки то 8-та серия. В която нарушиха стабилността на класическия планер, компенсирайки с програмно осигуряване. Дай Боже да има някакво елементарно решение, в противен случай 360 самолета ще останат на Земята завинаги... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години преписали сте няква поръчкова статия за която даж ене сте взели пари.. ОТНОВО ... точно защото е доказана концепция, значи е сигурна ! може да не е по ефективна от новата по ред причини и показатели, но гаранция е по сигурна точно заради дългите часове тестване отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Малко спорна е идеята, че по-добре нов проект отколкото модификация на стар. За справка - пак Боинг, ама 787, съвършено нов модел, със супер модерни решения и огромни проблеми с литиевите батерии... Боинг 737 е бранд и е символ. Такива самолети направиха достъпни авиопревозите на къси и средни разстояния. Такива самолети промениха концепцията за глобалните хъбове и извършиха децентрализация в авиотранспорта. Проблемът в случая не е дори толкова технически, колкото политически. Боинг трябваше още при първата катастрофа да си признаят, сега вече е доста късно.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години изкараааме вчера некой лев от тия пропадняци бойзите че нешо много се беха накокошинили на 2 сандартни отклонение, е то така не мое я как се приземи набързо с един червен прът .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Види се компенсация на дестабилизацията(дължаща се на удължаване на корпуса) с програми не е най-доброто решение в случая. Трябва крилата да се преместят така, за да се получи стабилен планер. Другото са компромиси, които може да струват скъпо, вкл и човешки животи.Само за протокола: аз лично с този самолет не бих пътувал. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години хммм ... самолета като самолет е много добър . из чуждия печат се коментира алгоритъм от софтуера за управление , който взима самостоятелно решения за излизане от пикиране . има докладвани и други случаи за грешни решения на програмата за щастие без трагични инциденти . и докъде трябва да стигнем в отстъпването на право различен софтуер да взима решения вместо нас . ето една интересна гледна точка , доста обезпокоителна и актуална напоследък :https://***.kaldata.com/it-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%80-%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%81-%D0%B0%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D0%BD%D0%B8-305653.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Американски ***.Умряха немските и българските инженери от войната и тия нищо не могат да направят като хората.За да произвеждаш самолети трябват инженери кадърни инженери а не адвокати меринджеи брокери и подобна ****** отговор Сигнализирай за неуместен коментар