За 46% от потребителите в световен мащаб времето за пътуване се увеличава. Това е един от изводите в глобално проучване за транспорта с участието на повече от 19 хиляди души от 19 държави, възложено от Visa на Sapio Research към Станфордския университет. В анкетата, направена онлайн през юли 2018 година, се оценяват тенденциите и предизвикателствата в обществения транспорт и паркирането на фона на демографския ръст и моделите на миграция в градовете.
От потребителското проучване „Бъдещето на транспорта“ се разбира, че половината от анкетираните (52%) са разочаровани от опита си при използването на обществения транспорт. Една трета от тях (37%) очакват, че времето за пътуване до работното място ще се увеличи през следващите пет години.
За 60% от участвалите в проучването личният автомобил остава най-добрият вид транспорт както за пътуване до работното място, така и за лични пътувания (61%).
Само 42% от анкетираните от поколението Z (18-25 години) използват кола, за да отидат на работа, училище или университет или за лично пътуване.
Най-нежеланият аспект на шофирането е намирането на място за паркиране, посочено от 64% от респондентите. Притесненията им са заради риска от получаване на глоба, паркиране по-дълго от очакваното (44%) и плащане за повече време от изразходваното за паркиране (42%).
Предимствата на обществения транспорт
По-малко от половината от участниците в проучването използват обществения транспорт, за да стигнат до работа, училище или университет (44%), но този брой нараства до 54%, когато става въпрос за пътувания, свързани със свободното време, като например развлечения.
Пътуващите избират вид транспорт въз основа на три фактора: удобство, надеждност и доколко са претъпкани превозните средства. Значението на всеки фактор е различно в зависимост от възрастта.
Удобството на разплащанията
Сложността на разплащанията е сред най-честите оплаквания от пътуващите. Ако разплащанията за обществен транспорт бъдат улеснени, средното потребление може да се увеличи с 27%. 47% от пътуващите заявяват, че нуждата от различни билети за различни видове пътувания е недостатък на организацията на транспорта, 44% посочват като проблем, че не знаят колко да платят, а 41% са посочили услугите, за които се плаща „само в брой“, като затруднителни. Според анкетираните тези затруднения ги принуждават да се придвижват със собствените си автомобили.
При потребителите на автомобили 47% биха искали да видят нововъведения, чрез които да разбират къде да намерят най-евтиното гориво, а 35% биха искали приложение, което разпознава местоположението, където те се опитват да зареждат, и да се разплащат през него.
Препоръките
Градските власти трябва да се включват в стратегически партньорства, да си партнират с корпорации, които могат да им осигурят повече данни и информация, които да подпомогнат планирането, съветват от Visa. Изкуственият интелект в комбинация с Big Data може да се използва за анализиране на данни за потреблението, движението и променящите се тенденции, за да се отчитат нуждите в реално време, препоръчват от компанията за платежни услуги.