IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Спестеното време за пътуване до работното място намалява вредните емисии

В България миналата година са били произведени над 8% повече вредни емисии, отчита изследване

14:29 | 03.12.18 г. 9
<p>
	<em>Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Гъвкавите работни формати и дистанционната форма на работа могат да бъдат успешна екологична мярка. Това показва независимо икономическо проучване, проведено по инициатива на Regus.

Изследването показва, че по-разширеното разпространение на гъвкавите форми на работа ще намали нивата на въглероден диоксид в световен план до 214 млн. тона годишно до 2030 г. Ако ръстът в популярността на гъвкавите работни пространства продължи да се ускорява, ежегодно хората по света ще спестяват над 3,53 млрд. часа пътуване до работното място до 2030 г., а количеството въглероден двуокис, спестено от това намаление, се равнява на количеството въглерод, абсорбирано от 5,5 млрд. дървета за десет години.

По данни на Евростат през 2017 г. в Европейския съюз се наблюдава увеличение на вредните емисии средно с 1,8%, като България има дял от 1,5% в замърсяването с емисии въглероден диоксид в целия ЕС. Статистиката сочи, че България е на трета позиция сред 28-те страни-членки по производство на вредни емисии въглероден двуокис за 2017 г. У нас през миналата година са били произведени над 8% повече такива вредни емисии, сравнено с 2016 г., което в цифрово изражение е над 27 млн. тона. 

Целта на ЕС е да намали въглеродните си емисии с 40% под равнищата от 1990 г. до 2030 г., а до 2040 г. - с 60 на сто. Междувременно държавата, която ще отчете най-голямото годишно намаление на въглеродните емисии до 2030 г., е САЩ. Предполага се, че САЩ ще спести почти 960 млн. часа за придвижване до работното място, а пътуващите там, които разчитат до голяма степен на автомобили, спестяват по този начин над 100 млн. тона CO2.

Икономическото проучване на Regus оценява растежа на гъвкавите работни пространства между сегашния момент и 2030 г. То разглежда 16 страни по света и прогнозира, че увеличеното разпространение на гъвкавите форми на работа в тези страни ще допринесе с над 10 трилиона долара за световната икономика до 2030 г.

Ако работодателите позволяват на служителите да се установят на място, по-близко до дома, и да намалят ежедневното пътуване, всяка година могат да бъдат спестени милиони тонове въглеродни емисии. В условията на криза в състоянието на околната среда, предлагането на гъвкави форми на работа не е просто бизнес или личен императив, но също и полза за планетата, посочва се в изследването.

Изследването на Regus анализира социално-икономическото въздействие на гъвкавите форми на работа в 16 страни: Австралия, Австрия, Канада, Китай, Франция, Германия, Хонконг, Индия, Япония, Холандия, Нова Зеландия, Полша, Сингапур, Швейцария, Обединеното кралство и САЩ. Изследването установи, че:

·     Гъвкавите форми на работа ще допринесат с 10,04 трилиона долара за икономиките на 16-те държави до 2030 – повече от сегашния БВП на Япония и Германия, взети заедно

·     До 2030 г. САЩ могат да постигнат икономически тласък от около 4,5 трилиона долара годишно, благодарение на гъвкавите форми на работа – повече от 20% от настоящия БВП и повече от целия настоящ БВП на Германия.

·     Съотношението на хората, които работят по гъвкав модел в Китай, ще остане сравнително малко, но се очаква най-голямата свързана с него печалба в икономическите ползи – до 193 процента през 2030 година, в сравнение с 2017 г. Това би могло да се равнява на огромен общ ръст от 1,4 трилиона долара.

·     Гъвкавите форми на работа могат да спестят повече от 3,5 билиона часа от времето за пътуване до работното място в 16-те икономики до 2030 година.

·     Ако повече хора в САЩ работят по този гъвкав модел, почти 960 милиона часа ще бъдат спестени от пътуване. Това е еквивалентът на почти един цял ден отпуска на всеки работещ човек в Щатите.

·     Китай вижда най-големия потенциал в спестеното време, с повече от 1,4 билиона часове за пътуване, спечелени чрез гъвкавата форма на работа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:41 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

9
rate up comment 1 rate down comment 0
neverland
преди 5 години
Какъв ли? За най-голям успех ще се счита отпускането на няколко стотин милиона лв за закупуване на еко горива. Защото сега раздават пилотно печки на пелети, ама после хората трябва да си купуват пелетите. Ще трябва освен печките да им раздават безплатно(купено с държавни пари) и горивото.Тогава може и да има резултат. Въпросът е дали обществето ще е съгласно да се похарчат стотици милиони техни пари за да се подарява гориво на определена група хора, па макар и социално слаби и не изцяло роми.Колкото до разни паления на *** на открито и разни пунктове за вторични, те са малкият дявол и с тях лесно може да се справи при желание общината. Големият проблем е дядо Георги(умножен по 10 000), който е с 200 лв пенсия и в неговата къщичка си пали печката на въглища или нафта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
panther
преди 5 години
И какъв резултат се очаква от протеста срещу замърсения въздух?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 0
neverland
преди 5 години
А, е това е смислена кауза. Знаят се причините, знаят се размерите, съществуват и разалични подходи за решаването на проблема...а не "протестираме срещу бедността" или "срещу олигарсите".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 3
ABBA
преди 5 години
т.е. + 1000 (плюс хиляда, че със символи сработва филтър)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 3
mrynmryn
преди 5 години
Въпрос на селска чест е да отидеш на работа с кола, било то и за нещо от сорта на 1-2км., дори при хубаво време.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 3
redcretin
преди 5 години
Има инверсия, има и пренаселване - обичайната софийска драма.Ако щъкат 350 хил души там вместо 2.5млн, няма да е така. Геният, избрал да строи голям град точно на това местенце пък заслужава отделно да бъде разпънат на кръст...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 15 rate down comment 1
Tantum
преди 5 години
В момента има температурна инверсия, която не позволява на вятъра да разсее замърсяването, и поради невъзможността в града да влезе чист въздух, няколко дни подред се трупа замърсяване. Затова е такова положението в момента.Така е, печките на твърдо гориво са най-големият източник на фини прахови частици, а дизеловите двигатели са вторият най-голям източник. Поради някаква солидарност към "бедните", които се топлят на твърдо гориво и карат дизели, общината не смее да наложи забрани и всички се тровим.Ако питате мен, протест срещу замърсения въздух би бил далеч по-продуктивен и полезен за гражданите, отколкото такъв за намаляване на цените на горивата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 0
Shadow1
преди 5 години
Ами те печките през зимата сигурно 40% от вредните емисии за годината произвеждат, какво да говорим за второстепенните замърсители като основния проблем си остава. Ето стана зимата и в София въздуха пак е 3 пъти над допустимото замърсен те колите и да изчезнат колко ще се изчисти на 2.5 да падне от 3...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още