Активистът за защита на личните данни Макс Скремс побърза да се възползва от новия закон в Европа за защита на личните данни, за да заведе дела срещу гигантите от Силициевата долина, предава CNBC.
Организацията с идеална цел NOYB на австрийския адвокат заведе съдебни искове срещу Google, Facebook и притежаваните от социалната мрежа услуги WhatsApp и Instagram. Те могат да доведат до глоби на стойност до 7 млрд. евро (8,1 млрд. долара).
Скремс твърди, че компаниите „изтръгват съгласие“ от потребителите, за да получат правото да използват данните им, съобразявайки се с Общия регламент за защита на личните данни (GDPR).
Регламентът, който влезе в сила в петък, изисква от компаниите да получат изрично съгласие от клиентите, за да използват данните им. Той също така позволява на хората да поискат да видят всички данни, които компаниите имат за тях и да изискат изтриването им.
“Facebook дори блокира акаунти на потребители, които не са дали съгласието си. В крайна сметка потребителите са имали избор само да изтрият акаунта или да натиснат бутона „съгласен съм“ - това не е свободен избор, прилича ми повече на избирателния процес в Северна Корея“, категоричен е Скремс.
GDPR заплашва компаниите, допуснали нарушения, с глоби до 4% от глобалния им оборот или 20 млн. евро (23,4 млрд. долара).
Редица компании изпращат имейли, с които уведомяват потребителите си за законовите промени в Европа и искат от тях да дадат съгласието си да останат в мейлинг листите им.
„Готвихме се в последните 18 месеца, за да се уверим, че изпълняваме изискванията на GDPR”, заяви в комюнике Ерин Еган, който отговаря за защитата на личните данни във Facebook. “Направихме политиките си по-ясни, настройките ни за поверителност са по-лесни за намиране и въведохме по-добри инструменти за хората да се сдобиват с достъп, да свалят и да трият информацията си“, допълни той.
Еган има предвид новия инструмент Clear History, който Facebook обяви по-рано този месец. Той ще позволява на потребителите да виждат сайтовете, които следят информацията им, и да изтриват данните от акаунтите си.
„Вграждаме защитата на личните данни и сигурността в нашите продукти от най-ранни фази и сме ангажирани да се съобразим с Общия регламент за защита на личните данни на ЕС“, каза от своя страна говорител на Google.
„В последните 18 месеца предприехме стъпки да актуализираме продуктите, политиките и процесите си, за да предоставим на потребителите ясни данни за прозрачност и контрол във всички услуги, които предоставяме в рамките на ЕС“, допълни той.
Facebook беше подложена на засилен контрол по отношение на начина, по който използва данните на потребителите след скандала с Cambridge Analytica. Социалната мрежа призна, че данните на 87 млн. потребители са били споделени неправомерно с противоречивата компания за анализ на политически данни. Скандалът засили опасенията, че използването на лични данни и таргетираните реклами в социалната мрежа могат да повлияят на резултатите от избори.


“Свободата няма посока”: 33 творци откриват сборна изложба във Варна
Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините
преди 7 години "Скандалът засили опасенията, че използването на лични данни и таргетираните реклами в социалната мрежа могат да повлияят на резултатите от избори."Какви опасения? Нали това е целта на политическата реклама - да повлияе на резултатите от изборите. Нали за това партиите си правят реклама/PR/маркетинг или както там предпочитате да му казвате.Рекламата във Фейсбук, заради таргетирането, е по-ефективна от тази в старите медии (вестници на хартия, телевизия). Познайте кой не е доволен от това и лобира срещу ползването на Интернет (в частност социалните мрежи) за политическа реклама. отговор Сигнализирай за неуместен коментар