Нишата, открита от бензиностанциите, все по-силно привлича и авиопревозвачите, особено нискотарифните - получаване на допълнителни приходи от стоки и услуги извън основната им дейност, пише германският в. "Ханделсблат".
Eurowings, нискотарифното подразделение на Lufthansa, за миналата година има 229 млн. долара от т. нар. спомагателни приходи, а това се равнява на 10% от общите продажби. С тази сума обаче остава едва на 30-то място в класацията, изготвена от консултантската компания IdeaworksCompany и компанията за автомобили под наем Cartrawler, които оценяват финансовите отчети на стотици авиопревозвачи и са анкетирали подробно 66 авиокомпании.
На първо място е американският авиопревозвач Spirit, който получава цели 46% от приходите си от допълнителни източници. Това се равнява на близо 50 долара за всеки пътник при едва 12 долара за Eurowings.
За авиокомпаниите допълнителните печалби са жизененоважни на фона на ожесточената конкуренция в сектора. В тази категория се включват такси за багаж, приходи от продажба на различни стоки на борда, комисионни за посреднически услуги при наемане на хотели и автомобили, както и продажбата на застраховки, се казва в материала, цитиран от БТА.
IdeaworksCompany и Cartrawler изчисляват, че 66-те анкетирани авиокомпании миналата година са получили от подобни източници 44,6 млрд. долара или 10% от приходите си, което е увеличение от 8,7% спрямо 2015 година.
Мениджърите проявяват все по-голямо творчество - AirAsia например дава под наем спортно оборудване за пътници, които не искат да носят със себе си обемни уреди.
Практиките на нискотарифните и другите авиокомпании се доближават все повече. Останалите авиопревозвачи масово копират нискотарифните, изисквайки такси за всяка възможна допълнителна услуга.