Първият товарен влак, свързващ директно Китай и Великобритания, пристигна днес в източния китайски град Иу след като измина 12 хил. километра, предаде Франс прес.
Това е вторият по дължина в света железопътен маршрут. Той е поредното доказателство за усилията на Китай да заздрави търговските връзки със Западна Европа по съвременния "Път на коприната".
Компанията Иу Тянмън индъстри (Yiwu Tianmeng Industry) уточни, че влакът е пристигнал в Иу днес в 9.30 сутринта местно време (4.30 часа българско време).
Китай даде начало на стратегията "Един път, един пояс" (One road, one belt) през 2013 година и оттогава е инвестирал милиони в изграждането на мащабни инфраструктурни връзки.
Влакът, превозващ от уиски и бебешко мляко до лекарства и машини, отпътува от Лондон на 10 април и премина през Франция, Белгия, Германия, Полша, Беларус, Русия и Казахстан. Пътуването продължи 20 дни и приключи в Иу в източната провинция Чжъцзян - голям търговски център за потребителски стоки.
Новият маршрут е по-дълъг от известната руска Транссибирска железопътна линия, но е с около 1000 по-къс от линията рекордьор Китай-Мадрид, открита през 2014 година, информира БТА.
Лондон е 15-ият град, свързан с новата мрежа за товарен транспорт, предложена от държавната корпорация Чайна рейлуей (China Railway Corporation), която посочва, че нейните услуги са по-евтини от авиотранспорта и по-бързи от морския транспорт.
Пътуването по новия маршрут би трябвало да бъде с 30 дни по-кратко, отколкото превозването на стоките с кораб, заявиха местните власти, но пробното пътуване отне два дни повече, отколкото очакваните 18 дни.
Влакът, носещ името "Източен вятър", може да превозва около 88 транспортни контейнера, според властите в Иу, спрямо 10 хил. до 20 хил. контейнера, които може да се превозят с товарен кораб.
Не е ясно колко струва начинанието, като някои специалисти поставят под въпрос рентабилността му.
Китай има вече редовни директни товарни железопътни връзки с Германия, която е най-голямата европейска икономика.
Британският премиер Тереза Мей ще посети Китай по-късно тази година, като разговорите вероятно ще включват излизането на Великобритания от ЕС, според британски официални представители.
Около 80% от световната търговия се осъществява по море, тъй като товарните железопътни превози се сблъскват с технически и бюрократични спънки в отделните страни.
преди 7 години Един направо безумен факт е това, че морската администрация е в София. Когато мислеха да пратят разни агенции по провинцията, за малко от тях смятах, че това е подходящо решение, но ИАМА можеше по естествен път да бъде пратена най-логично във Варна. Защо и досега това не е сторено, нямам никаква идея. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За Ротердам не е изненадващо, зашото е най-голямото контейнерно пристанище в Европа и е едно от няколкото на континента, което могат да приемат най-големите контейнеровози. Тайланд от своя страна и сега се обслужва с фидери за прекачване в Сингапур. Вероятно въпросната фирма е избрала Ротердам, за да достави стоката по-бързо до тук, а не че няма как да стигне с кораб до Солун, Бургас или Варна. Контейенрният транспорт именно за това е мултимодален, може да ползваш комбинация кораб, влак и камион до определена точка. Корабособствениците сега са в криза, защото тече процес на подмяна на корабите към по-големи и по-рентабилни, а товарите не растат със същия темп и имаме класическо неравенство - търсене/предлагане. Занимвам се професионално с този вид транспорт, но в този формат е трудно да се обоснове напълно дадена теза. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не е въпрос само до рентабилност. Морският транспорт ще е винаги най-масовия за тези дълги разстояния. Естествено за малки и много спешни пратки има въздушен превоз, но за масови и регулярни товари морският транспорт е единственото решение и по логика най-евтиното. Китай изнася десетки милиони TEU-та, как ще стане да се извози по ЖП този обем. Невъзможно е. ЖП-то ще си намери своята ниша, но за определени товари и клиенти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Възстановяването на икономическото развитие тогава се дължи на силно повишеното търсене, на определен тип стоки със специално предназначение. Но този тип на рестартиране на икономиката е бил толкова жесток, че даже не ми се говори за това. Дано не ни предстои нещо подобно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Богът на рентабилността, на който по-голямата част от човечеството се кланя през последните повече от 100 години е един наистина жесток и немилостив бог, който ни е донесъл много беди. Един от най-известните му и емблематични жреци със сигурност е бил Хенри Форд, който между 1909-а и 1927-а успява да произведе 15 милиона автомобила и да спечели наистина забележително благосъстояние. И не е бил единствен. Мнозина са му подражавали по това време, което е довело до безпрецедентният икономически растеж на Съединените щати тогава. Но всяко нещо на този свят си има цена и точно същото е довело до непознат преди това размер на СВРЪХПРОИЗВОДСТВО и уволнения на доскоро толкова добре платени работници. Като следствие - The Great Depression и тотално спиране на икономическото развитие. За тези, които не знаят - икономиката на Щатите от 1929-а, до 1939-а година е нараснала общо с 1,5%, което е просто смешно дори при съвременните стандарти на забавено развитие. След което настъпва "прелом". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Най-обичам моряците от София. Не е случайно, че има морска администрация в София :)))))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Точно.... А 20 дни са ужасно дълъг срок за доставка с влак. При това не за всички по-скъпи стоки, защото за тези с по-голяма печалба се ползват и самолети. Не, че не може да е рентабилна линия, но това ще е много трудно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ЖП превоза от Китай до UK само по себе си е голямо постижение, но в статията има грешки, защото например разстоянието с контейнеровоз може да се вземе не за 50 дни, а за 35-40, а по внос от Китай и за по-кратко време. Този транспорт е подходящ само за скъпи стоки като машини, компютри и т.н.По море ще е винаги по-евтино от ЖП-то. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години на Сашовците лошо им е станало, че не могат да сложат на сушата самолетоносачи и да рекетират как у водата..... китайците много кофти ги извозиха с тактиката на Сун Дзъ "Изкуството на войната" и новата парадигма, че който владее моретата не владее всички търговски пътища .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Прави впечатление,че заобикаля братовчедите украинци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар