IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Първият пряк товарен влак Лондон - Китай измина успешно 12 хил. км

Пекин инвестира милиони в изграждането на мащабни инфраструктурни връзки

13:00 | 29.04.17 г. 15
<p>
	Гарата в Иу, на която пристигна товарният влак, 29 април 2017 г. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Гарата в Иу, на която пристигна товарният влак, 29 април 2017 г. Снимка: Ройтерс

Първият товарен влак, свързващ директно Китай и Великобритания, пристигна днес в източния китайски град Иу след като измина 12 хил. километра, предаде Франс прес.

Това е вторият по дължина в света железопътен маршрут. Той е поредното доказателство за усилията на Китай да заздрави търговските връзки със Западна Европа по съвременния "Път на коприната".

Компанията Иу Тянмън индъстри (Yiwu Tianmeng Industry) уточни, че влакът е пристигнал в Иу днес в 9.30 сутринта местно време (4.30 часа българско време).

Китай даде начало на стратегията "Един път, един пояс" (One road, one belt) през 2013 година и оттогава е инвестирал милиони в изграждането на мащабни инфраструктурни връзки.

Влакът, превозващ от уиски и бебешко мляко до лекарства и машини, отпътува от Лондон на 10 април и премина през Франция, Белгия, Германия, Полша, Беларус, Русия и Казахстан. Пътуването продължи 20 дни и приключи в Иу в източната провинция Чжъцзян - голям търговски център за потребителски стоки.

Новият маршрут е по-дълъг от известната руска Транссибирска железопътна линия, но е с около 1000 по-къс от линията рекордьор Китай-Мадрид, открита през 2014 година, информира БТА. 

Лондон е 15-ият град, свързан с новата мрежа за товарен транспорт, предложена от държавната корпорация Чайна рейлуей (China Railway Corporation), която посочва, че нейните услуги са по-евтини от авиотранспорта и по-бързи от морския транспорт.

Пътуването по новия маршрут би трябвало да бъде с 30 дни по-кратко, отколкото превозването на стоките с кораб, заявиха местните власти, но пробното пътуване отне два дни повече, отколкото очакваните 18 дни.

Влакът, носещ името "Източен вятър", може да превозва около 88 транспортни контейнера, според властите в Иу, спрямо 10 хил. до 20 хил. контейнера, които може да се превозят с товарен кораб.

Не е ясно колко струва начинанието, като някои специалисти поставят под въпрос рентабилността му.
Китай има вече редовни директни товарни железопътни връзки с Германия, която е най-голямата европейска икономика.

Британският премиер Тереза Мей ще посети Китай по-късно тази година, като разговорите вероятно ще включват излизането на Великобритания от ЕС, според британски официални представители.

Около 80% от световната търговия се осъществява по море, тъй като товарните железопътни превози се сблъскват с технически и бюрократични спънки в отделните страни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

10
rate up comment 4 rate down comment 0
nomche
преди 7 години
Един направо безумен факт е това, че морската администрация е в София. Когато мислеха да пратят разни агенции по провинцията, за малко от тях смятах, че това е подходящо решение, но ИАМА можеше по естествен път да бъде пратена най-логично във Варна. Защо и досега това не е сторено, нямам никаква идея.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 0
nomche
преди 7 години
За Ротердам не е изненадващо, зашото е най-голямото контейнерно пристанище в Европа и е едно от няколкото на континента, което могат да приемат най-големите контейнеровози. Тайланд от своя страна и сега се обслужва с фидери за прекачване в Сингапур. Вероятно въпросната фирма е избрала Ротердам, за да достави стоката по-бързо до тук, а не че няма как да стигне с кораб до Солун, Бургас или Варна. Контейенрният транспорт именно за това е мултимодален, може да ползваш комбинация кораб, влак и камион до определена точка. Корабособствениците сега са в криза, защото тече процес на подмяна на корабите към по-големи и по-рентабилни, а товарите не растат със същия темп и имаме класическо неравенство - търсене/предлагане. Занимвам се професионално с този вид транспорт, но в този формат е трудно да се обоснове напълно дадена теза.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 0
nomche
преди 7 години
Не е въпрос само до рентабилност. Морският транспорт ще е винаги най-масовия за тези дълги разстояния. Естествено за малки и много спешни пратки има въздушен превоз, но за масови и регулярни товари морският транспорт е единственото решение и по логика най-евтиното. Китай изнася десетки милиони TEU-та, как ще стане да се извози по ЖП този обем. Невъзможно е. ЖП-то ще си намери своята ниша, но за определени товари и клиенти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
nobel
преди 7 години
Възстановяването на икономическото развитие тогава се дължи на силно повишеното търсене, на определен тип стоки със специално предназначение. Но този тип на рестартиране на икономиката е бил толкова жесток, че даже не ми се говори за това. Дано не ни предстои нещо подобно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 1
nobel
преди 7 години
Богът на рентабилността, на който по-голямата част от човечеството се кланя през последните повече от 100 години е един наистина жесток и немилостив бог, който ни е донесъл много беди. Един от най-известните му и емблематични жреци със сигурност е бил Хенри Форд, който между 1909-а и 1927-а успява да произведе 15 милиона автомобила и да спечели наистина забележително благосъстояние. И не е бил единствен. Мнозина са му подражавали по това време, което е довело до безпрецедентният икономически растеж на Съединените щати тогава. Но всяко нещо на този свят си има цена и точно същото е довело до непознат преди това размер на СВРЪХПРОИЗВОДСТВО и уволнения на доскоро толкова добре платени работници. Като следствие - The Great Depression и тотално спиране на икономическото развитие. За тези, които не знаят - икономиката на Щатите от 1929-а, до 1939-а година е нараснала общо с 1,5%, което е просто смешно дори при съвременните стандарти на забавено развитие. След което настъпва "прелом".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Jay Gould
преди 7 години
Най-обичам моряците от София. Не е случайно, че има морска администрация в София :))))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
Jay Gould
преди 7 години
Точно.... А 20 дни са ужасно дълъг срок за доставка с влак. При това не за всички по-скъпи стоки, защото за тези с по-голяма печалба се ползват и самолети. Не, че не може да е рентабилна линия, но това ще е много трудно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
nomche
преди 7 години
ЖП превоза от Китай до UK само по себе си е голямо постижение, но в статията има грешки, защото например разстоянието с контейнеровоз може да се вземе не за 50 дни, а за 35-40, а по внос от Китай и за по-кратко време. Този транспорт е подходящ само за скъпи стоки като машини, компютри и т.н.По море ще е винаги по-евтино от ЖП-то.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 0
michaelis12
преди 7 години
на Сашовците лошо им е станало, че не могат да сложат на сушата самолетоносачи и да рекетират как у водата..... китайците много кофти ги извозиха с тактиката на Сун Дзъ "Изкуството на войната" и новата парадигма, че който владее моретата не владее всички търговски пътища .... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 4
Grosss
преди 7 години
Прави впечатление,че заобикаля братовчедите украинци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още