По всичко изглежда, че историческото сливане в хранително-вкусовата индустрия няма да се случи. Американският производител на кетчуп Kraft Heinz изненадващо оттегли предложението си за сливане с британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever след само два дни. Това обявиха двете корпорации в общо съобщение в неделя вечер, цитирани от Ройтерс.
Причина за решението не се назовава. Някои анализатори обаче смятат, че Kraft е счела придобиването за твърде сложно, след като за опита се разбра твърде рано. Британските регулатори и закони принудиха американската компания да публикува съобщение за предложението си, тъй като след търговците на акции са се появили спекулации и слухове за намерението.
Kraft Heinz обяви предложението си за поглъщане за 143 млрд. долара в петък. От Unilever побързаха да откажат сделката, като определиха предложената цена от 50 долара на акция - с 18% над борсовите котировки при затваряне на търговията в четвъртък, за „фундаментално подценяване на Unilever“.
Сливане на двете фирми с марки като Philadelphia, Weight Watchers, Knorr, Lipton и Dove би било едно от най-големите придобивания в икономическата история. Чрез него би се създал гигант в потребителските стоки с приходи от около 82 млрд. долара. Той би бил вторият по големина в сектора след швейцарския лидер Nestlé, който генерира 89 млрд. долара приходи на година.
Американската група бе създадена през 2015 г. със сливането на хранителните гиганти Kraft и H.J. Heinz. Един от основните му инвеститори е милиардерът Уорън Бъфет и инвестиционната му компания Berkshire Hathaway.
Една такава сделка би маркирала важна стъпка към консолидацията в бранша, след като преди седмица британската компания за потребителски стоки Reckitt Benckiser съобщи, че ще придобие производителя на бебешки храни Mead Johnson Nutrition за 16,6 млрд. долара. Производителите на потребителските стоки трябва да намерят нови възможности за растеж, тъй като условията за бизнес по целия свят стават все по-лоши. 3G Capital, компанията за частен капитал, която управлява Kraft Heinz, е под натиск да осъществи още една важна сделка или да покаже как компанията може да увеличи продажбите, коментира Bloomberg.
Комбинираните продажби на двете компании от 84,8 млрд. долара за последната година биха подредили слятата компания на второ място в бранша след Nestle SA с продажби за 91,2 млрд. долара, показват данни на Bloomberg.