IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Н. Гърнев: 9% от работните места в света ще са в риск през следващите 10 години

Според управляващия съдружник на EY има три първопричини за тенденциите, които могат да доведат до сериозна загуба на работни места

22:44 | 26.01.17 г. 8
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg TV Bulgaria</em></p>

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Три са първопричините за тенденциите, които могат да доведат до сериозна загуба на работни места - технологиите и тяхното развитие, глобализацията и демографските проблеми. Това коментира управляващият съдружник на EY за България Николай Гърнев в предаването Investbook с Велко Каменов по телевизия Bloomberg TV Bulgaria

По думите му според Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) 9% от глобалните работни места ще са в риск през следващото десетилетие.

Английската централна банка "предвижда, че само в Обединеното кралство ще бъдат застрашени 15 млн. работни места в резултат на навлизането на автоматизацията. В САЩ ще бъдат под заплаха 83% от нископлатените работни места, а Световната банка изчислява, че в страни като Китай и Индия този процент е изключително висок - 77% и 69% общо за всички работни места", посочи той.  

Експертът коментира и някои тенденции при развитието на технологиите. Проучвания на EY показват, че технологията 3D print се използва вече от 36% от компаниите в световен мащаб, посочи той. 

Гърнев сподели и резултати от проучване на компанията за нагласите на хората към превозването с автономни коли.

"Проучване на компанията в Германия показва, че хората не се страхуват от самоуправляващи се коли. 40% от респодентите посочват, че биха се качили на такъв вид превозно средство, а след подобряване на технологиите този процент достига 70%", обясни той.

Още подобни коментари вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 2 rate down comment 0
rainmaker
преди 7 години
пропускаш някои съществени моменти. когато колите станат автономни ще се промени модела на собственост. собствениците на автономни коли ще бъдат компании за превоз а не индивиди. когато ти трябва кола ще си я викаш с апп на телефона. дори и в момента все повече хора се отказват да притежават кола в по големите градове заради трафика. една кола прекарва 95 процента от времето паркирана някъде.освен това разходите за застраховка за хора които карат сами ще станат непосилно високи заради много по високия риск.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 2
scott
преди 7 години
Ами работете с тази глава, де.Целта на "учените" не е да ви превозът от едно место на друго, а да ви земат макс пари за глезотии. Един автономен автомобил нема да падне под 300 хилки. електроника, сензори, мрежа..... 300 хилки върсъс разходи за 1 шофьор са БЕЗНАДЕЖДНА АЛТЕРНАТИВА. И ЗАТВА: ШЕ ГО НАПРАВИМЕ ФЕШЪН, ШЕ ЗАБРАНИМЕ ДИЗЕЛЪ И ВАЖНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ. Така масовиа потребител се е бръкнал ненужно поне със 250 хилки и модерно се вози на нещо, което му е господар през цялото време на пътуването.....НИКОЙ АЛФА МЪЖКАР НЕМА ДА ИЗТРАЕ ТОВА! КОЛКОТО И РЕКЛАМА ДА МУ СТОВАРИТЕ ОТГОРЕ.Прочее, посочете ми един холивудски филм без преследване с коли....и ше ви стане ясна психиката на индивида. Какво се харесва, какво се търси, какво се купува.УЧЕНИТЕ сега мяукат на инвеститорите с обещания за 100кратни печалби, обаче предлагат маловажна и ялова технологиа. В ТОВА СЪМ 100% СИГУРЕН.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 1
levi_desni
преди 7 години
...Ето къде е възловият момент: Щом научно му се казва "автомобил", т.е., "самостоятелно движещ се", значи, проблем няма и наистина ще стане самостоятелно движещ се. После, той е създаден да те превози от едно място до друго, а не за кеф. Време е да си пренастроим разбиранията за удоволствие, ако не искаме да се разочароваме перманентно. поне това би трябвало да сме научили като вид.И, да не забравя: 9% само звучи доста оптимистично. което иде да ни пришпори да се учим да работим повече с главите си, вместо с ръце. -Друг въпрос, че мързелив, човек най-да мисли го мързи и после-всичко останало.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 3
scott
преди 7 години
Мене ме оставете.Говорите си просто така, по инерция, без да познавате нито човека, нито проблема. За Ваше сведение, не притежавам шофьорска книжка и автомобил. Придвижвам се само и единствено с велосипед. Ако и когато се налага - ме возят. Говоря винаги обобщително, от гледна точка на реакциите на биомасата. И то не в България а в световен мащаб. Но нищо, нека напъните продължават....ще им се изясни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 5
khao
преди 7 години
пътя не е за състезание, селчо ! Точно заради такива като теб даже е задължително да има автономни автомобили, щото ти сигурно и пиян караш ... нали, щото си свободен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 3
scott
преди 7 години
а, дообре.ама ако стане вашата, държавата трябва да е готова за срив на автомобилния бизнес.няма как да убедиш обикновениа юзър да плаща за кола, застраховки, горива, винетки, тол такси, данъци, ако не му доставиш удоволствие и чевство за свобода, че и изживяване. ена административна забрана и 80% надолу в продажбите на автомобилен. Дали некой държавник иска това? По-скоро ше извият врътъ на измамници кат мъск иайк с "автономна кола"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 2
brababara
преди 7 години
Обеден съм, че след 30 - 40 години в големите градове ще бъде забранено автомобили да се управляват от хора. Първо заради сигурността на хората и второ заради оптимизация на трафика.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 10
scott
преди 7 години
заложили сме свръхпечалби при автономните коли, даже задаваме неправилните въпроси, само и само да убедим публиката, че в тази технорогиа има бъдеще. Да ви кажем: автономен аутомобилен ***! щот не е съобразена със психиката на човека. Отнемаш му удоволствието от шофирането и състезанието на пътя и "самоуправляемата кола" не струва и пукнат лев. автомобилъ кат такъв има невероятен успех сред биомасата, защото е средство за показване на превъзходство. дан кажете посу, ама хър-мър, ний тва не го видехме................ми кат питате погрешно, ше сте си у мрака, къде да сте.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още