Южнокорейската компания Hanjin Shipping, чийто фалит наруши световната търговия, обмисля план за преструктуриране и продажбата на повече от половината от корабите си, пише Wall Street Journal, позовавайки се на запознати източници.
Въпреки това ликвидацията остава най-вероятният изход за Hanjin Shipping, пише вестникът.
Hanjin Shipping, най-големият строител на контейнеровози в Южна Корея и седмата по големина компания в сектора в света, обяви фалит в края на миналия месец и през декември трябва да представи план за преструктуриране.
Компанията работи по няколко възможни сценария, като се фокусира върху един, според който ще запази до 15 от своите 37 кораба и ще върне почти всички свои 61 наети кораба на техните собственици, с което ще намали значително бизнеса си.
Говорителка на компанията отказа да коментира пред Ройтерс нито един от обсъжданите варианти.
От възможния фалит на корейската компания са засегнати и европейски корабоплавателни фирми, които са отдали част от своите кораби на Hanjin за чартърни линии. Водещите корабоплавателни концерни обикновено притежават около половината от флота, с която оперират, а останалата част наемат според нуждите си.