Двата най-големи морски търговски превозвача – датската Maersk Line и базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC), са постигнали дългосрочно споразумение за съкращаване на разходи чрез споделяне на капацитет, съобщава Financial Times.
През миналия месец се провалиха плановете на двете компании за алианс на трите водещи глобални корабни превозвача, заедно с базираната в Марсилия CMA CGM, който щеше да включва общо 250 морски съда.
Алиансът пропадна, след като китайския регулатор по конкуренцията се противопостави с аргумента, че той ще контролира почти половината от целия контейнерен трафик между Азия и Европа (споразумението между Maersk и MSC ще има дял от под 30%).
Китайската индустрия за морски превозвачи, която е губеща, лобира ожесточено срещу сделката, която вече бе получила мълчаливото съгласие на Брюксел и Вашингтон.
Maersk Line, подразделението за превоз на контейнери по море на AP Møller-Maersk, обяви 10-годишно споразумение с MSC за споделяне на морски съдове, което включва 185 кораба (110 от тях на MSC) с общ капацитет от 2,1 млн. 20-футови контейнера.
Морските съдове ще се споделят по 21 маршрута между Европа, Азия и САЩ. Споразумението се очаква да влезе в сила от началото на 2015 г.
Сделката може да доведе до подобни действия от по-малки превозвачи, посова Ричард Клейтън, анализатор в HIS Maritime. „CMA CGM вече ще е твърде малка, за да печели добре сама, така че няма да съм изненадан от нови алианси.“
През април германската Hapag-Lloyd и чилийската CSAV обединиха усилия, за да създадат четвъртата по големина в света флотилия от контейнеровози.
преди 10 години Само дето Maersk са ДАТСКА компания, а не холандска...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години да позная ли от Първия път какви ще са "споделените "навла на Maersk и MSCщом най-големите се спазариха....ще пада "голямо сливане и придобиване" отговор Сигнализирай за неуместен коментар