„След няколко години на рязък спад, доверието в банковата индустрия се повишава, доверието в отделните банки е високо и повечето клиенти по света са достатъчно доволни, за да препоръчат основния си доставчик на банкови услуги“, каза в ефира на Bulgaria On Air Николай Гърнев, управляващ съдружник в Ernst and Young.
Той цитира проучване на одиторската компания, според което трезорите предоставят традиционни банкови услуги, но чрез тях не успяват да се справят с важните аспекти от нуждите на клиента и също, че са все повече уязвими.
„Най-силната конкуренция е от страна на новите доставчици на банкови услуги. 52% от клиентите са открили или закрили поне един продукт през последната година, а 40% планират да направят това през следващата. Според 60% от анкетираните, които не планират да закрият или прехвърлят сметките си, това не е необходимо, тъй като те са уверени, че работят с подходящия доставчик“, обясни Гърнев.
Прозрачността по отношение на таксите, разходите и насоките как те да бъдат избегнати системно е един от най-големите проблеми, с които банките в цял свят трябва да се справят, добави експертът. „Те представляват 15% от всички споделени проблеми и като причина за неудовлетвореност се нареждат на второ място единствено след отказаните кредити“, добави Николай Гърнев и уточни, че не размерът на таксите е конфликтен, а именно начинът им на определяне и събиране.
Според него се очаква занапред търсенето на кредити да се увеличи и предстои да се разбере дали банките са способни да отговорят на това търсене. „Ситуацията ще се изясни след провеждането на стрес-тестовете и проверката на качеството на банковите активи. Вече стана ясно, че в Европа има кредитни институции, които ще трябва да си отидат, тъй като показателите им са изключително влошени, но въпреки това не очаквам да се стигне до ситуации като тази в Кипър“, обясни Гърнев.
Вижте целия разговор във видеото!